۰ نفر

جهانگیری؛

صادر کننده بنزین شده‌ایم/ سال۹۹ از سخت‌ترین سال‌های اقتصاد کشور بود

۲ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۱۲
کد خبر: 515327
صادر کننده بنزین شده‌ایم/ سال۹۹ از سخت‌ترین سال‌های اقتصاد کشور بود

معاون اول رییس جمهور گفت: آمریکایی ها اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری شکست خورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری شکست خورده است. افزود: در سال اخیر صادرات بنزین به تأمین نیاز ارزی کمک کرده است. در حوزه بنزین نه تنها تأمین کامل نیاز داخلی رقم خورده، بلکه صادر کننده شدیم.

جهانگیری گفت: تاکید فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر این است که کشور در مقابل تکان‌های مهم خارجی مصون بماند و از خود مقاومت نشان دهد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: در ابتدای کرونا ورود ماسک برای ما مهم بود و یاد دارم که خبر از ورود ماسک می‌دادند و اروپایی‌ها نگذاشتند به کشور ماسک وارد شود و از جایی دیگر وارد شد. تولید ماسک ما ۲۰۰ هزار عدد بود، اما دیروز وزیر صمت از تولید ۲۷ میلیون ماسک در کشور خبر داد.

جهانگیری گفت: وقتی اراده شکل می‌گیرد، ساخت کالاها و تأمین نیاز از داخل شکل گرفته و عملیاتی می‌شود و نباید اراده خودمان را تحقیر کنیم.

وی افزود: باید بر محورهای اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

معاون اول رییس جمهور افزود: درآمد نفت در بودجه ۹۹، ۹ هزار میلیارد تومان بود و این در حالی است که باید ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نفت داشتیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در سالی که سخت‌ترین سال بودجه بود، بیشترین افزایش حقوق کارمندان اجرایی و همسان سازی حقوق بازنشستگان تحقق یافت.

وی با تاکید بر اقدامات خروجی محور، افزود: سهام عدالت در مقطعی کاغذ بود، اما با پوشش ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومانی به مبالغ ۱۰ و ۲۰ میلیون ارزش رسیده است.

جهانگیری حجم صادرات و واردات کشور را ۱۳۰ میلیون تن از طریق کشتی و بنادر در سال ۱۳۹۹ دانست و گفت: باید در سال ۱۴۰۰ از تولید حمایت شود و سیاست‌های پشتیبان کننده تولید در همه محورها و توسط همه اجرایی شود.

وی افزود: سیاست کشور باید پشتیبان تولید باشد.

معاون اول رییس جمهور گفت‌: راه افتادن تولید برای ایران اقتدار می‌آورد و یک سیاست راهبردی است و اگر دنبال اقتدار ملی هستیم، باید روی این سیاست‌ها تاکید کنیم.

وی با اشاره به ایران قوی گفت: جامعه توانمند و دولت توانمند ایران قوی را تشکیل می‌دهد.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد استان پر ظرفیتی است و می‌توان از این پتانسیل‌ها برای پیشرفت و توسعه استفاده کرد.