۰ نفر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

رفع تعلیق ۱۲۰۰کارت بازرگانی

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۳۶
کد خبر: 504234
رفع تعلیق ۱۲۰۰کارت بازرگانی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تسریع روند ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان از رفع تعلیق بیش از 1200 کارت بازرگانی خبرداد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، حمید زادبوم گفت:  از ابتدای شهریورماه سال جاری تاکنون و بر اساس اقدامات کمیته اقدام ارزی در سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها کارت بازرگانی ۱۲۳۴ صادرکننده رفع تعلیق شده و این دسته از صادرکنندگان توانسته‌اند روند فعالیت‌های بازرگانی خود را استمرار بخشند.

زادبوم مصوبه ۱۷۷ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و همچنین تفویض اختیار انجام شده در خصوص پیگیری ایفای تعهدات ارزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت را راهگشا دانست و افزود: با تشکیل کمیته اقدام ارزی و برگزاری بیش از ۲۰ نشست و حدود ۶۰ مصوبه، بخش اعظم مشکلات صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی مرتفع شده است.

مسئول کمیته اقدام ارزی، راهبرد این کمیته را تلاش در جهت حل مشکلات صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی دانست و گفت: تلاش شده است به فراخور موضوعات مطروحه از دستگاه‌های متولی و تاثیرگذار جهت ارائه نظرات کارشناسی دعوت به عمل آمده و تصمیمات کمیته اقدام ارزی ماحصل نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی و اجرایی باشد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در پایان گفت: در جلسات آتی کمیته اقدام ارزی در خصوص وحدت رویه در استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی جهت ایفای تعهدات ارزی بحث و تصمیم‌گیری خواهد شد.