۰ نفر

جهانگیری در جلسه معارفه وزیر جهاد کشاورزی:

هیچ دولتی در دنیا نمی‌تواند نسبت به بخش کشاورزی بی‌تفاوت باشد/ باید مطمئن شویم که امنیت غذایی مردم برقرار است

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبر: 430637
هیچ دولتی در دنیا نمی‌تواند نسبت به بخش کشاورزی بی‌تفاوت باشد/ باید مطمئن شویم که امنیت غذایی مردم برقرار است

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما کشور پرجمعیتی هستیم و با اهداف بلند و مشخصی در دنیا حضور داریم و باید مطمئن شویم که امنیت غذایی مردم تا حد زیادی برقرار است و از این جهت با فشارهای سیاسی آنچنانی علیه حکومت و مردم مواجه نمی‌شویم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در جلسه معارفه وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وی انسان خودساخته ای است، اظهار کرد: از زمانی که آقای خاوازی برای تصدی این پست در مظان انتخاب قرار گرفت من ندیدم برخلاف کانال‌های ارتباطی متعددی که با من داشت از واسطه‌ها بخواهد که کسی را ببیند و  بخواهد که با کسی دیدار داشته باشد و خود را معرفی کند، در حالی که معمولا افراد در این شرایط سعی می‌کنند چنین کارهایی انجام دهند.

وی افزود: از همان ابتدا یکی از کسانی که هم از سوی دوستانی چون آقای کلانتری و خود آقای حجتی مطرح بودند همین آقای خاوازی بود که بعداً آقای کشاورز هم به این جمع اضافه شد و همه یکی از گزینه‌هایی که برای جایگزینی مطرح می‌کردند آقای خاوازی بود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه خاوازی در شرایط دشواری قبول مسئولیت کرد، ادامه داد: هیچ دولتی در دنیا نمی‌تواند نسبت به بخش کشاورزی بی‌تفاوت باشد و بگوید در این بخش کالاهایی تولید می‌شود که می‌توان آن را از گوشه و کنار دنیا وارد کرد، پس اگر کشاورزی نبود هم نبود. چنین نیست و جمهوری اسلامی هم به طریق اولی به این بخش توجه ویژه دارد.

جهانگیری با بیان اینکه بخش کشاورزی مسئولیت امنیت غذایی کشور را به عهده دارد، گفت: ما کشور پرجمعیتی هستیم و با اهداف بلند و مشخصی در دنیا حضور داریم و باید مطمئن شویم که امنیت غذایی مردم تا حد زیادی برقرار است و از این جهت با فشارهای سیاسی آنچنانی علیه حکومت و مردم مواجه نمی‌شویم.