۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

پرداخت ۵۴هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی در سال97/ رشد 30درصدی بودجه عمرانی نسبت به96

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۰۶
کد خبر: 354753
پرداخت ۵۴هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی در سال97/ رشد 30درصدی بودجه عمرانی نسبت به96

یکصد و سی امین جلسه نهاد تعامل با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و حمید رضا عدل معاون فنی، زیر بنایی و تولیدی، روسا و معاونان امور مرتبط این سازمان و نمایندگان تشکل های فنی و حرفه ای در محل این سازمان برگزار شد .

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس این سازمان در این جلسه اعلام کرد: در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۵۴ هزار و ۳۹۹ میلیارد تومان برای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای از سوی دولت پرداخت شده است و از این رقم حدود ۲۱ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده و در حدود ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هم از طریق اسناد خزانه پرداخت شده است.
وی افزود : با توجه به تعامل سازنده میان سازمان برنامه و بودجه کشور و شورای هماهنگی، جلسات مشترک برای بررسی تفاوت نرخ تنزیل اسناد و نرخ حفظ قدرت خرید و توافق در زمینه یاد شده باید استمرار داشته باشد.
نوبخت در ادامه اظهارات خود گفت : حداقل ۳۵ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به بخش غیر دولتی را از طریق اسناد تسویه و به وسیله تهاتر پرداخت کرده ایم.
وی تصریح کرد که رشد بودجه جاری سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۳ درصد است، اما در بودجه عمرانی این افزایش ۳۰ درصد بوده است.
نوبخت اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۳۹۸ هم به امید خداوند این رویه استمرار داشته یاشد.
به گفته وی تاکنون ۶۷ هزار ملیارد تومان اوراق مالی اسلامی بدون حتی  یک روز تأخیر باز پرداخت شده است و باقی مانده آن نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ تادیه خواهد شد.
به موجب این گزارش، در این جلسه سید جواد قانع فر رییس امور نظام فنی، اجرایی، مشاورین و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارشی از پیش نویس دستورالعمل نحوه جبران نوسان های نرخ ارز در پیمان های فاقد تعدیل ارائه کرد و اظهار داشت : به استناد مصوبه جلسه ۱۲۹ نهاد تعامل، ۱۴ جلسه مشترک میان نمایندگان شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، صنفی و حرفه ای با امور نظام فنی و اجرایی در مورد دستور العمل یاد شده تشکیل شده و در مورد پیش نویس تسلیم شده به شورای عالی فنی هم توافق به عمل آمده است .
گزارش مذکورحاکی است که در این جلسه مژگان خانلو رییس امور پایش تعهدات دولت وتجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارشی از اصلاحات سال جاری در مورد مقررات مربوط به اوراق مالی اسلامی ارائه نمود .
بر پایه این گزارش،  انصاری رییس هیات اجرایی شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، صنفی و حرفه ای کشور، گزارشی از موانع موجود در واگذاری پروژه های نیمه تمام و پیشنهادهای رفع آنها ارائه نمود و گفت : با توجه به نظر نوبخت، مقرر شد که این گزارش به جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی هم ارائه شود.
وی در ادامه سخنان خود پیشنهادهایی در مورد بازسازی مناطق سیل زده ارائه کرد و گفت : از آنجا که عدل نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور در قرارگاه مرکزی بازسازی مناطق سیل زده است، مقرر شد پیشنهادهای یاد شده در جلسه ای که تا پایان هفته جاری و با حضور ایشان و نمایندگان شورا تشکیل خواهد شد، بررسی شود.
شایان ذکر است که نهاد تعامل از سال ۱۳۸۱ تاکنون به منظور تعامل میان سازمان برنامه و بودجه کشور با نمایندگان بخش خصوصی صنعت احداث تشکیل شده است.