۰ نفر

سازمان برنامه و بودجه:

مدارس تاکنون بهای آب، برق و گاز را پرداخت نکرده‌اند

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 307502
مدارس تاکنون بهای آب، برق و گاز را پرداخت نکرده‌اند

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد دستورالعمل نحوه تعیین آب، برق و گاز مصرفی مدارس توسط امور انرژی این سازمان و وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و تا کنون مبالغی در این خصوص دریافت نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، براساس قانون بودجه 1397 همه مدارس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز در سقف یک هزار میلیارد ریال و با رعایت الگوی مصرف معاف هستند. سقف الگوی مصرف در دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و اجرا می‌شود. 

براساس این گزارش در جلسه نوزدهم اسفند 1396 معاونت اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه بودجه برای تسریع در تدوین این دستورالعمل قرار شد «امور انرژی» و «آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای» به ترتیب به عنوان دستگاه اصلی و همکار با دستگاه های ذیربط همکاری کنند. 
با توجه به اینکه طراحی الگوی مصرف در بخش‌های آب، برق و گاز برای مدارس، سابقه نداشته و تدوین آن نیازمند بررسی‌های کارشناسی و هماهنگی بود، زمان زیادی را به خود اختصاص داد.
در 27 شهریورماه امسال «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه، دستورالعمل «نحوه تعیین الگوی مصرف آب و برق و گاز مدارس» را ابلاغ کرد. 
برپایه این گزارش، براساس اطلاعات دریافتی از امور انرژی سازمان برنامه و بودجه و برای اجرای این قانون، مبالغی به عنوان آب، برق و گاز از سوی شرکت‌های ارایه ‌دهنده این خدمات از وزارت آموزش و پرورش دریافت نشده که نشان‌دهنده اجرای قانون مذکور بوده است.