۰ نفر

تکرار ادعای حضور پهپادهای ایران در اوکراین

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸
کد خبر: 810794
تکرار ادعای حضور پهپادهای ایران در اوکراین

وزیر امور خارجه آمریکا به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و مدعی شد اکثر پهپادهایی که علیه کی‌یف استفاده می‌شوند توسط ایران تأمین می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دیدار با ینس استولتنبرگ، «دبیر کل ناتو»  در بروکسل مدعی شد که تمرکز واشنگتن بر تمدید «وقفه جنگی در غزه» است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دیدار با ینس استولتنبرگ، «دبیر کل ناتو»  در بروکسل مدعی شد که تمرکز واشنگتن بر تمدید «وقفه جنگی در غزه» است.

بلینکن گفت: «ما تمرکز خود را روی انجام تلاش برای تمدید آتش‌بس در غزه قرار خواهیم داد. ما به دنبال کشتار شمار تلفات در میان فلسطینی‌ها و تسهیل خروج خارجی‌ها از غزه هستیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که با دبیر کل ناتو درباره غزه گفت‌وگو کرده اما در این جلسه این باعث کاهش علاقه دو طرف به اوکراین و بالکان شرقی هم نشده است.

دولت آمریکا در هفته‌های گذشته گفته که از «آتش‌بس» در غزه حمایت نمی‌کند و به دنبال برقراری «وقفه در جنگ» است. آمریکا معتقد است که برقراری آتش‌بس به نفع حماس خواهد بود.

اسرائیل بعد از عملیات ۷ اکتبر توسط حماس در فلسطین اشغالی عملیات سنگین هوایی و زمینی را علیه غزه آغاز کرد. این حملات به شهادت بیش از ۱۵۰۰۰ فلسطینی منجر شده است. آمریکا با ارسال تسلیحات از اسرائیل حمایت کرده است.

بلینکن مدعی شد در طول سفرش در هفته آینده به خاورمیانه (غرب آسیا) نیز برای تمدید وقفه جنگی تلاش خواهد کرد. او همچنین گفت: «ما حتی قبل از ۷ اکتبر این را روشن کردیم که راهکار دو دولتی تنها مسیر برای صلح و ثبات است.»

 وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و مدعی شد اکثر پهپادهایی که علیه کی‌یف استفاده می‌شوند توسط ایران تأمین می‌شوند.

او همچنین گفت که میان دو طرف «توافقی تزلزل‌ناپذیر» برای ادامه حمایت از اوکراین وجود دارد. وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «امروز که اینجا دیدار می‌کنیم کسانی که علیه ناتو شرط‌بندی کرده بودند دیدگاهشان اشتباه از آب درآمده است. ما بزرگتر، متحدتر و قابل‌تر از هر زمان دیگر در گذشته شده‌ایم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha