۰ نفر

توزیع شیر در مدارس به کجا رسید؟

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 810471
توزیع شیر در مدارس به کجا رسید؟

امسال پس از ۶ سال وقفه، به دستور رئیس جمهور توزیع شیر در میان دانش‌آموزان از سر گرفته شد و ۱۳ آبان‌ماه مصوبه آن به دستگاه‌هایی که در اجرای آن نقش داشتند ابلاغ شد. استان فارس نیز مشمول طرح توزیع شیر است و برخی مدارس در این استان از شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تربیت تمام ابعاد دانش‌آموزان از اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است ودر این میان نمی‌توان از رشد بعد بدنی یا زیستی دانش‌آموزان غافل شد.

توزیع شیر در مدارس یکی از راه‌هایی است که کارشناسان بهداشت و سلامت معتقدند در دراز مدت شاخص‌های سلامت و یادگیری را در میان دانش‌آموزان بهبود می‌بخشد؛ با این رویکرد توقف چندساله توزیع شیر در مدارس آسیب بزرگی به شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی امسال آغاز دوباره توزیع شیر در مدارس خبرداد داد و هدف از آن را توجهی ویژه به مساله جسمی دانش‌آموزان" عنوان کرد. روند قانونی اجرای این طرح طی شد و ۱۳ آبان ماه معاون اول رئیس جمهور مصوبه تأمین اعتبارات توزیع شیر رایگان در مدارس را به وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس باید هفته‌ای ۲ روز در میان دانش‌آموزان همه مدارس مقطع ابتدایی شیر توزیع شود.

اکنون با گذشت کمتر از یک ماه، توزیع شیر در مدارس برخی استان‌ها آغاز شده و به گفته مسئولان آموزش و پرورش فارس، در این استان نیز در حال طی فرآیند است تا به زودی آغاز شود.

آنطور که رییس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس به خبرنگار ایرنا گفته ؛ پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی و هماهنگی کارگروه اجرایی توزیع شیر مدارس با حضور دستگاه‌های مرتبط، مقدمات فراهم شده است.

حسن‌علی محمدی توضیح داد: واحدهای تولید لبنیات برای تامین شیر مورد نیاز مدارس، از سوی وزارت آموزش و پرورش صلاحیت سنجی و اعلام شد و از آنجا که معاونت اقتصادی استانداری فارس با هدف حمایت از تولیدصنایع بومی، درخواست خرید بخشی از شیر این استان از صنایع لبنی بومی را داشت، قرار شد این مهم محقق شود.

به گفته او فارس پنجمین تامین کننده شیر در سطح کشور است و قرار شده یکی از واحدهای تولید لبنیات (پگاه فارس) بخش عمده‌ای از شیر مدارس این استان و شاید برخی دیگر استان‌ها را تامین کند.

رییس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پگاه فارس تامین کننده ماهانه ۵۰۰ هزار واحد شیر مدارس ابتدایی فارس است و قرارداد آن میان تولید کننده شیر، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش نهایی شده است.

محمدی اضافه کرد: ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از شیر مدارس بهره‌مند می‌شوند.

به گفته او قرار است هفته‌ای ۲ روز در میان دانش‌آموزان ابتدایی از دوردست‌ترین روستاها تا مرکز استان توزیع شود و سهمیه شهرستان‌ها نیز به آنها تخصیص شده است.

رییس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: شیر مورد نیاز برای آغاز توزیع در فارس تامین و قرنطینه شده و در حال طی فرآیند بهداشتی برای ارسال به مدارس است.

محمدی با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس فارس به زودی آغاز می‌شود، گفت: به دنبال این مجوز هستیم تا توزیع بخشی از شیر قرنطینه شده آغاز شود.

به گفته او دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به عنوان ناظر بر کیفیت و توزیع شیر در مدارس فارس با آموزش و پرورش همکاری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha