۳ نفر

آخرین وضعیت بارش‌های سیل‌آسا در فارس

۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبر: 836701
آخرین وضعیت بارش‌های سیل‌آسا در فارس

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و ورود موج بارشی جدید به کشور شاهد بارش باران در برخی استانها از جمله برخی شهرستانهای فارس هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد نزول رحمت الهی در سطح استان به خصوص شهرستان‌های جنوبی فارس هستیم، گفت: تاکنون آبگرفتگی در شیراز و شهرستان‌ها اعلام نشده است.

غلامرضا غلامی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش‌ها به خصوص در شهرستان‌های جنوبی استان فارس داراب شدت و حدت بیشتری است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها خوب بوده است به عنوان مثال صبح امروز، ۲۸ فروردین تاکنون قریب ۳۶ میلی‌متر باران در فراشبند داشتیم و این تازه ابتدای امروز است و قطعا تا شب انتظار بیشتری خواهیم داشت، افزود: تاکنون آبگرفتگی و یا بروز مشکلی در شیراز و شهرستان‌های استان نداشته‌ایم.

غلامی اظهار کرد: به دلیل هشدارهای هواشناسی امروز، ۲۸ فروردین مدارس شهرستان‌های جنوبی استان نظیر مهر، لامرد، گراش، لارستان، اوز، جویم، خنج، فراشبند و زرین دشت به صورت غیرحضوری در سامانه شاد دائر کردیم یعنی تعطیلی مدارس نداریم بلکه روش تدریس غیرحضوری است.

وی بیان کرد: ستاد مدیریت بحران برنامه‌های خود را به همه فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده و تمام مرخصی‌ها لغو و مسئولان اجرایی در محل کار خود حاضرهستند و همه دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران موظف شدند تا انتهایی‌ترین لایه ارتباطی خود وضعیت جوی استان را به عنوان مهم‌ترین وظیفه خود اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: به عنوان مثال امور عشایر موظف شده است تا به همه عشایر در سطح استان اطلاع دهد که در این شرایط به هیچ عنوان کوچ نکنند و مراقب وقوع سیلاب باشند. ورزش و جوانان هم به عموم ورزشکاران و جوانان اطلاع‌رسانی کند تا به دلیل احتمال صاعقه از صعود به ارتفاعات جلوگیری کنند و به همین ترتیب جهاد کشاورزی، راهداری و... نیز باید به جامعه مخاطب خود اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا همه چیز به صورت مدیریت شده پیش‌رود تا خطرات احتمالی ناشی از بارش‌های رگباری را کاهش داده یا به صفر رسانیم.

ترددها در محورهای مواصلاتی فارس باز و روان است

‌طبق اعلام رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس نیز تردد در محورهای مواصلاتی استان باز و روان است.

حمید احمدی با اشاره به وضعیت محورهای مواصلاتی استان با توجه به بارش رحمت الهی گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر تمامی محورهای استان باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شاهد نزول بارش رحمت الهی به صورت پراکنده در محورهای منتهی به شیراز، داراب، زرین دشت، سروستان، خرامه، کوار، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، محدوده خسرو شیرین آباده، فسا، استهبان، نی ریز، جهرم، فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند هستیم که به دلیل ماهیت بارش‌های بهاری شدت و ضعف آن‌ها در ساعت‌های مختلف متفاوت است.

احمدی بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ١٤٣ تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، نسبت به روز قبل ٣ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ١۵ درصد است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های فارس اظهار کرد: همچنین طی شبانه‌روز گذشته اوج تردد بین ساعات ٧ تا ٨ صبح دیروز، ۲۷ فروردین در محور مرودشت - شیراز و کمترین تردد در محور یاسوج - اقلید بین ساعات ١۴ تا ۱۵ انجام شده است.

در پی هشدار هواشناسی برخی مدارس فارس غیر حضوری شدند

‌مدیریت بحران استانداری فارس در پی اعلام هشدار هواشناسی، نحوه آموزش در مدارس برخی از شهرستان‌های استان فارس را در روز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین به صورت غیر حضوری اعلام کرد.

بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری فارس به دلیل هشدار هواشناسی، آموزش دانش‌آموزان مدارس شهرستان‌های مهر، لامرد، لارستان، گراش، اوز، جویم، خنج، فراشبند و قیرکارزین در روز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین به صورت غیرحضوری و در شبکه شاد انجام خواهد شد.

بر این اساس سایر مدارس در استان فارس باز و آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha