۰ نفر

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران مطرح کرد:

تاکید بر متنوع سازی مقاصد صادراتی/ برنامه ویژه‌ای برای صادرات به قاره آفریقا داریم

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبر: 839130
تاکید بر متنوع سازی مقاصد صادراتی/ برنامه ویژه‌ای برای صادرات به قاره آفریقا داریم

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بیان کرد: امسال برنامه ویژه ای برای صادرات به آفریقا داریم و سرمایه گذاری ویژه ای در این زمینه خواهیم داشت و از صادرکنندگان حمایت می کنیم تا بازگشایی قاره آفریقا به عنوان مهم‌ترین هدف صادراتی ما محقق شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، امیر برهانی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست خبری بیان کرد: اولین برنامه وزارتخانه در سال جاری متنوع سازی مقاصد صادراتی است و صندوق ضمانت صادرات هم بر همین اساس اقدام می‌کند.

وی افزود: اجلاس آفریقا و ایران را همزمان با نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران برگزار کردیم تا کشورهای آفریقایی توانمندی های ما را ببینند، چرا که امسال برنامه ویژه ای برای صادرات به آفریقا داریم و سرمایه گذاری ویژه ای در این زمینه خواهیم داشت تا از صادرکنندگان حمایت می کنیم تا بازگشایی قاره آفریقا به عنوان مهم‌ترین هدف صادراتی ما محقق شود.

برهانی ادامه داد: صندوق بسته ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان ارائه کرده که طبق آن حداقل وثایق برای دریافت وام از شرکت های دانش بنیان اخذ شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بیان کرد: بحث دوم در رابطه با شرکت های دانش بنیان نیز پیداکردن بازارهای صادراتی برای آنهاست. ضمن این که صندوق یک بسته ویژه نمایشگاه هم برای شرکت های دانش بنیان دارد که اعتبارسنجی خارجی به صورت رایگان است.

وی تصریح کرد: صندوق ضمانت صادرات در روزهای برگزاری نمایشگاه با هیات های تجاری کشورهای مالزی و کامرون تفاهم نامه تجاری امضا خواهد کرد.

به گفته برهانی، میزان پوشش بیمه نامه صندوق ضمانت صادرات از ابتدای تاسیس تا به امروز ۲۲ میلیارد یورو بوده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات همچنین گفت: سرمایه ثبتی صندوق ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یافته و در حال حاضر به ۲۴۷ میلیون دلار رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha