۲۳ نفر

جدیدترین تصمیم درباره تقسیمات استانی / استان‌های جدید روی نقشه کشور!

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۲۸
کد خبر: 839035
جدیدترین تصمیم درباره تقسیمات استانی / استان‌های جدید روی نقشه کشور!

استاندار تهران درباره جدیدترین تصمیمات برای تقسیمات استانی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مجلس چندین دهه است که تقاضای تفکیک و جداشدن از تهران را دارد اما طبق گفته محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس طرح‌های پیشنهادی مجلس تفکیک برخی استان‌ها آمده است، اما هیچ‌کدام به صحن نیامده و اعلام وصول نشده است.

تشکیل استان‌ شرقی و غربی تهران

علیرضا فخاری درباره جدیدترین تصمیمات برای تقسیم استان تهران امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: با اشاره در خصوص تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران گفت: تقسیمات استانی براساس تصمیماتی است که از پیش اتخاذ شده و هنوز کارهای مطالعاتی به پایان نرسیده است، بنابراین باید مقداری تأمل کرد. بر اساس یافته‌هایی که از سراسر استان داریم، برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، اما باید در فضایی منطقی و معقول به موضوعات تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و نیز منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد. در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند، زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات و ... وجود نداشته باشند.

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قاعده قانونی باید فرآیندها را طی کنیم؛ در حال حاضر موضوع این تقسیم در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیئت دولت مورد تصویب قرار گیرد و سپس در مجلس شورای اسلامی و در نهایت در صورت قبولی، ابلاغ خواهد شد.

نظر دولت درباره تقسیم استان تهران

همچنین سال گذشته بود که جعفر شربیانی با اشاره به اینکه ظاهراً دولت تلاشی برای تقسیم استان تهران دارد اظهار کرد: در این زمینه چون اطلاعات دقیقی نداریم قضاوت نمی‌کنیم. به متولیان امر توصیه می‌کنیم در این خصوص حتماً با مطالعه دقیق‌تر تصمیم گیری صورت بگیرد. در این راستا باید جوانب مختلف در نظر گرفته شود، این طور نباشد که با یک تصمیم هیجانی مشکلات متعددی را در حوزه مختلف شاهد باشیم. انشاالله در این خصوص شاهد این خواهیم بود که موضوع با منطق و عقلانیت مدیریت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 57
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    10 8
    نه فقط تهران استان کرمان و سیستان بلوچستان خوزستان اذربایجان غربی و اذربایجان شرقی اصفهان نیاز به باز بینی فوری تقسیمات جدید بر اساس شرایط بدون توجه به تعصبات دارد
  • سالار خطیراز شیراز US ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    2 2
    سلام استانهای دیگه ملنند سیستان و بلوچستان. کرمان و فارس باید تقسیم شوند. استان فارس شمالش و جنوب ان باید از مرکز جدا شوند.
  • ایران زمین IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    5 3
    استان تهران استانی کوچک است و نباید تقسیم گردد ، پس از اونم مساحت شهرستان طبس بزرگترین شهرستان ایران چندین برابر استان تهران و البرز است،باید استان های فارس،خراسان رضوی،سیستان و بلوچستان،کرمان و اصفهان بخاطر پهناوری و جمعیت تقسیم گردد. سایر استان ها نیاز به تقسیم ندارند
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    3 3
    تقسیم استان تهران مسائل ومشکلات زیادی برای مناطق تقسیم شده بوجود می آورد وباعث مهاجرت معکوس به سمت تهران مرکزی می شود
  • بروجردی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    6 5
    لطفا شهر ویژه بروجرد رو از استان لرستان جدا کنید و با شهرهای دورود و ملایر و خنداب یک استان بنام استان زاگرس کنید و این شهر، زیبا پاریس کوچولو ایران شهر بزرگانی چون مرجع تقلید جهان آیت اله العظمی بروجردی، شهید صارمی، و مسیح کردستان شهید محمد بروجردی، مرجع عالیقدر حضرت آیت صاحب الزمانی و هزاران بزرگ و فرزانه دیگر را از دست این خرم آباد که نمی گذارد بروجرد پیشرفت کند جدا کنید این خواست همه مردم شهر است که از زیر مجموعه استان لرستان جدا شوند مردم بروجرد خودشان را لر نمیدانند و خودشان را بروجردی میدانند که اصلا گویش زبانی آنها لری نیست و همانند اصفهان و کاشان که زبان خودشان را دارند بروجرد هم زبان زیبای بروجردی دارند
    • لر IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      0 0
      نظرات شما که فرمودید بروجرد لر نیستند کاملا در اشتباه هستید تا بوده و هست بروجرد و درود و ملایر و نهاوند و خرم آباد لر هستید وباید افتخار کرد واینکه مشکلات به وجود آمده از لحاظ اقتصادی و ....باعث فقر و بیکاری و به دنبالش مشکلات اجتماعی شده نباید اصالت خودتون و فراموش کنید .بله متاسفانه مسئولین هستند در مرکز استان بعلت کم کاری باعث عقب افتادگی استان شدند
  • باهر IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    این تقسیمات فقط باعث ایجاد سازمانهای بی کفایت و موازی و‌هزینه ساز و سربار جامعه و پیچیدگی امور مردم می گردد ان هم در شرایطی که توده عظیم ۹۹ درصدی مردم را فقیر و مسکین و مستکبن و بیچاره کرده اید و هر روز هم با اینگونه اعمال مخرب خود ،اوضاع اقتصادی مردم را نابسامان تر و ناگوارتر می نمایید.می گویند روباه تو سوراخ نمی توانست برود یک چیزی هم بدمش بستند!!!! بجای افزایش کمیتهای نان و ابدار و شعرتدار برای ایل و تبار خودتان به افزایش کیفیت امور بپردازید تا هزینه ها کاهش یابد و راندمان کارها زیاد شود و مردم در رفاه بیشتری قرار گیرند و ان هم فقط با شایسته سالاری و قانون‌گرایی و شفافیت و عدم فراری دادن اساتید و‌متخصیین و نخبه ها و اندیشمندان و دانشمندان و افراد کاردان‌و باتجربه و درستکار و فعال و امانتدار و میدانی و با عزم راسخ امکان پذیر می باشد. مثل پیله حشرات هی بیشتر به حجم پیله خود نیفزایید و‌ دیواره انرا ضخیم تر نکنید. امور را ساده سازی و کارا کنید و سازمانهای بیشمار و بی خاصیت بعداز انقلاب و سربار را منحل کنید. اگر واقعا شما دلسوز و درستکار و خدمتگزار مردم و راستگو هستید!!!!!!
  • علی پارسا IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    چرا باید جمعیت کشور در یک استان متمرکز شود آنوقت به سه استان با مساحت بسیار کمتری تقسیم شود . انتقال ادارات ، کارخانجات به سایر استانها و جلوگیری از ایجاد کارگاههای تولیدی در استان تهران بهترین راهکار است. در سالهای نخست بعد از انقلاب مجلس سه بار تصویب کرد که تا شعاع ۷۰ کیلومتری تهران اجازه تاسیس کارگاههای صنعتی و تولیدی داده نشود و حالا شاهدیم که تا شعاع ۷۰کیلومتری شهرکهای صنعتی ایجاد شده.