۰ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

خواص باور نکردنی هسته خرما در تسکین دندان درد! + لیست قیمت انواع خرما

۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 805211
خواص باور نکردنی هسته خرما در تسکین دندان درد! + لیست قیمت انواع خرما

در این مطلب به بررسی قیمت انواع خرما می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ هزاران سال است که خرما، غذای اصلی بسیاری از جوامع است. اعتقاد بر این است که این میوه‌ی کوچک گرمسیری حاوی ارزش غذایی و فواید سلامتی و اقتصادی قابل توجهی است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد این ترکیبات با کاهش بروز بیماری‌های قلبی – عروقی و بهبود سلامت کلی بدن در ارتباط هستند. در سال‌های اخیر از دانه خرما برای تولید مواد غذایی، مانند نان و نوشیدنی‌های گرم نیز استفاده شده است.

دانه خرما سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که از آسیب به ساختار DNA بدن جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، دانه خرما به دلیل داشتن مواد معدنی متعدد در تقویت سیستم ایمنی و اعصاب نیز موثر است. ارزش غذایی خرما و هسته آن، این میوه را به یکی از منابع غذایی مهم تبدیل کرده است. علاوه بر این، هسته این میوه ارزشمند فواید زیر را داراست.

درمان مشکلات قند خون از خواص هسته خرما

اصلی‌ترین مصرف دارویی دانه خرما برای افراد دیابتی و کمک به کنترل قند خون است. این پودر خارق‌العاده دارای خواص تولید انسولین است. اگر فردی دیابت و قند خون بالا دارد، بهتر است به مدت یک هفته روزانه سه فنجان قهوه هسته خرما بنوشد.

پیشگیری از آسیب DNA

دانه خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که از آسیب به ساختار DNA بدن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، دانه خرما به دلیل داشتن مواد معدنی متعدد در تقویت سیستم ایمنی و اعصاب موثر است.

منبع غنی از فیبر

هسته خرما که ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن خرما را تشکیل می‌دهد، به طور متوسط ​​۱.۷۳ درصد فیبر غذایی داشته و به عبارت بهتر منبع غنی فیبر غذایی است.

پیشگیری از سنگ کلیه و آسیب کبدی

دانه خرما به درمان سنگ کلیه و بیماری‌های مثانه کمک نموده و حاوی چندین ترکیب دارویی است که یکی از آن‌ها در بدن مانند کورتون عمل می‌کند. از این‌رو برای درمان ناراحتی‌های کلیه و مثانه، التهاب و بیماری‌های عفونی مجاری ادراری نیز مفید است. در سایت دکتر کرمانی تاکید شده است ، هسته خرما خاصیت خردکنندگی داشته و با شکستن و له کردن سنگ کلیه به دفع راحت‌تر آن کمک می‌کند. دانه خرما سرشار از پروآنتوسیانیدین بوده و محافظ کبد و کلیه در برابر هر گونه آسیب است. افرادی که از سنگ کلیه یا مثانه رنج می‌برند، می‌توانند دانه‌های خرما را کوبیده، دم کرده و روزی دو بار از این دمنوش میل کنند.

دانه خرما به درمان سنگ کلیه و بیماری‌های مثانه کمک میکند.

خواص آنتی اکسیدانی

تحقیقات نشان می‌دهد آنتی اکسیدان هیدرولیز پروتئین هسته خرما می‌تواند به عنوان یک ماده غذایی کاربردی بالقوه برای بهبود سلامت استفاده شود. دانه خرمای ایران، یکی از منابع غنی و شناخته شده آنتی اکسیدان‌های طبیعی برای مصارف دارویی و تجاری در جهان است.

تنظیم آنزیم‌های بدن از خواص هسته خرما

هسته خرما از نظر شیمیایی، حاوی اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع، روی، کادمیوم، کلسیم و پتاسیم است. اسیدهای چرب اشباع، شامل اسیدهای استئاریک، پالمیتیک و اسیدهای چرب غیراشباع شامل اسیدهای لینولئیک و اولئیک هستند که می‌توانند عملکرد آنزیم آلفا-۵ ردوکتاز را کنترل کنند.

تسکین دندان درد

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما با کمک دانه خرما درد دندان تسکین می‌یابد. کافی است کمی پودر دانه خرما روی دندان پاشیده شود و بدین‌ترتیب، درد دندان کاهش یابد.

در بازار قیمت یک کیلوگرم خرمای کبکاب درجه یک مبلغ ۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت یک کیلوگرم خرمای هلیله مبلغ ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع خرما
نام محصول مقدار قیمت / تومان
خرما کبکاب درجه یک یک کیلوگرم ۷۱,۹۰۰
خرمای هلیله یک کیلوگرم ۵۱,۷۰۰
خرمای زاهدی (قصب) یک کیلوگرم ۷۱,۷۰۰
خرما خنیزی دانه یک کیلوگرم ۱۰۱,۷۰۰
خرمای پیارم یک کیلوگرم ۲۰۰,۰۰۰
خرمای گبدر تازه یک کیلوگرم ۳۸,۸۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha