۰ نفر

خرمای کبکاب چه خواصی دارد؟ + لیست قیمت انواع خرما

۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 733320
خرمای کبکاب چه خواصی دارد؟ + لیست قیمت انواع خرما

قیمت انواع خرما به شرح ذیل است.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ از نظر اغلب حکمای طب سنتی ایرانی بهترین نوع خرما خرمای خشک شده و یا اندکی قبل از آن یعنی خرمای رطب است که خرمای خیس و تر نیز نامیده می‌شود. به طور کلی نیز هرچه خرما رسیده تر و شیرین‌تر باشد مفید تر بوده و خواص بیشتری دارد و از نظر طب سنتی نیز گرم‌تر است. تاکید شده است که افراد چاق و با مزاج گرم و تر از خوردن خرما پرهیز کنند چون این افراد مستعد غلبه خون و حرارت خون هستند و خرما نیز این غلبه را تشدید می‌کند و موجب تغییر در تناسب اخلاط می‌گردد.

برخی خواص خرمای کبکاب که طب سنتی آنها را در نظر میگیرد:

    منیزیم : حاوی منیزیم فراوان می باشد و برای کاهش وزن مناسب است. منیزیم موجود در خرمای کبکاب نقش مؤثری در جلوگیری از بیماری‌های قلبی ، عروقی ، فشار خون بالا و دیابت نیز دارد.

    پتامین کننده انرژی : خرمای کبکاب تامین کننده قوای از دست رفته بدن و دارای انرژی فراوان و می باشد و میتواند باعث رفع ضعف و بی حالی شود.

    آهن : مناسب برای افراد دارای مشکلات قلبی و عروقی و کم خونی می باشد . همچنین آهن موجود در خرما موجب افزایش مقاومت و رشد بدن می‌شود.

    آنتی اکسیدان : حاوی آنتی اکسیدان بسیار زیاد بوده و عاملی برای جلوگیری از سرطان است.

    کلسیم : کلسیم عامل استحکام استخوان ها است. خرما کبکاب دارای کلسیم زیاد و مناسب برای استخوان بندی و ساختار استخوان می باشد . همچنین کلسیم موجود در این خرما ، در انعقاد مراحل خون دخیل است و باعث تنظیم ضربان قلب می‌گردد.

    ویتامین سی : ویتامین سی موجود در این خرما برای افردای که دچار سرماخوردگی شده اند نیز مفید است.

    فیبر : دارای فیبر مناسب برای افرادی که دارای مشکلات گوارشی و یبوست هستند. فیبر محلول خرما کبکاب ، برای کنترل وزن و سلامت قلب نیز بسیار مفید است.

    پروتئین : پروتئین موجود در خرما کبکاب باعث رشد عضلات بدن و تقویت قدرت بدنی و سلامت استخوان ها می گردد.

    کربوهیدرات : کربوهیدرات انرژی مورد مصرف در سیستم عصبی است که در باعث صرفه جویی در مصرف پروتئین بدن و باعث جذب کلسیم و فسفر می شود. کربوهیدرات موجود در خرما استقامت بدن را بالا می برد و به رشد عضلات کمک می کند.

    پتاسیم : پتاسیم موجود در خرما خارک کبکاب باعث افزایش شادابی و تحرک بدن فرد می شود ، فشار خون بالا را کنترل می کند و خطر ابتلا به سکته ی مغزی را کاهش می دهد.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع خرما
نام محصول مقدار قیمت / تومان
خرمای پیارم یک کیلوگرم ۶۷,۰۰۰
خرمای خاصویی یک کیلوگرم ۸۰,۰۰۰
خرما کبکاب یک کیلوگرم ۶۵,۶۰۰
خرما خنیزی یک کیلوگرم ۱۰۱,۷۰۰
پیارم ممتاز صادراتی یک کیلوگرم ۱۱۷,۰۰۰
خرما ربی درجه ۱ بلوچستان یک کیلوگرم ۸۳,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha