۰ نفر

وزیر اقتصاد تاکید کرد؛

استفاده از تمام ظرفیت‌ های علمی-پژوهشی لازمه ارتقای کیفیت سیاست گذاری

۱۲ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۲۸
کد خبر: 595766
استفاده از تمام ظرفیت‌ های علمی-پژوهشی لازمه ارتقای کیفیت سیاست گذاری

وزیر اقتصاد ارتقای کیفیت سیاست گذاری را مستلزم استفاده از تمام ظرفیت علمی-پژوهشی کشور در هر دانشگاه و با هر رویکردی دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیداحسان خاندوزی گفت: درخواست من برای اینکه تعامل دولت و دانشگاه، منجر به افزایش کیفیت سیاست گذاری شود، این است که این تعامل به طور مستمر ادامه داشته و همواره اساتید، نظرات و برنامه‌های پیشنهادی خود را در ارتباط با معضلات و سیاست‌های روز اقتصاد کشور ارائه دهند.

وزیر اقتصاد گفت: بالا بردن کیفیت سیاستگذاری، مستلزم این است که ما در عرصه اخذ نظر و مشاوره، آزاد اندیشانه عمل کنیم و بتوانیم از تمام ظرفیت‌های علمی پژوهشی کشور در هر دانشگاه و با هر رویکردی استفاده کنیم و باید همه صاحب نظران، در‌های دستگاه‌های اجرایی را برای ارائه نظر، به روی خودشان کاملا گشاده ببینند.

به گفته خاندوزی با وجود همه نقدها، وزارت اقتصاد با افتخار این مسیر را ادامه خواهد داد و امیدوارم این جلسات منتهی به خروجی‌های علمی و تحقیقاتی شود که قرار نباشد در قفسه‌های بایگانی دانشگاه‌ها به فراموشی سپرده شوند.

او در نشست با اساتید اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس از راه‌اندازی اتاق فکر اقتصاد اسلامی در پژوهشکده وزارت اقتصاد خبر داد.

 موضوعاتی، چون ایجاد و تقویت ظرفیت‌های تولید مبتنی بر سرمایه گذاری با توجه به روند ضعیف تشکیل سرمایه در کشور، استفاده عقبه تیم اقتصادی دولت از خزانه دانشیِ دانشگاه ها، توجه به آثار ناخواسته برخی تصمیمات اقتصادی، توجه به تجارب جهانی، توجه به اهمیت بحث هوش مصنوعی در حوزه اقتصاد دیجیتال، تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر لایحه FATF به عنوان لازمه اجرایی کردن سرفصل «توسعه تعاملات بین المللی» در نقشه راه رشد غیر تومی وزارت اقتصاد، بخشی از پیشنهادات اساتید دانشگاه تربیت مدرس در این نشست دو ساعته بود.

همچنین، ایجاد امنیت قضایی برای سرمایه گذاران از طریق مرجعی فراتر از سه قوه به شکلی که کسی توانایی لغو یا تخطی از آن را نداشته باشد، یکی دیگر موارد و خواسته‌های مطرح شده در این جلسه بود.