۰ نفر

در پی منع عبور و مرور در ۵کلانشهر کشور:

تهران قرنطینه می‌شود؟

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۷
کد خبر: 474274
تهران قرنطینه می‌شود؟

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص پیشنهاد اخیر سعید نمکی در خصوص منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، «منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر کشور» از دقایقی پیش خبری با این عنوان به طور گسترده از قول سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

براساس آنچه که صبح امروز (چهارشنبه ۲۳ مهر) در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شده؛ روز گذشته سعید نمکی از حسن روحانی درخواست می‌کند تا به علت شیوع بالا ویروس کرونا در پنج کلانشهر مهم «تهران»، «کرج»، «مشهد»، «اصفهان» و «ارومیه» در سه روز تعطیلی پیش رو،  در این شهرها، منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام شود.

براساس آنچه نمکی اعلام کرده رئیس جمهور بلافاصله ضمن موافقت با این درخواست آن را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌کند.

اما این تصمیم به معنای قرنطینه است؟ کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص این پیشنهاد سعید نمکی به میزان گفت: براساس این پیشنهاد و در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا سفر از مبدا و مقصد این شهرها از ساعات پایانی امروز تا ظهر روز یکشنبه متوقف خواهد شد.


جهانپور با بیان اینکه مسئولیت اجرای این تصمیم با کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کروناست، افزود:  اجرای این پیشنهاد به کاهش شیوع کرونا و قطع زنجیره این ویروس کمک شایانی خواهد کرد.

وی در خاتمه در خصوص مطالبی که در خصوص قرنطینه این شهرها مطرح می شود نیز، عنوان کرد: به هیچ عنوان سفرهای درون شهری در این پیشنهاد مطرح نبوده و نیست و  بحث اصلی سفرهای برون شهری است.

براساس این گزارش، تنها خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند. این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند؛ خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد، تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌توانند وارد شوند.