۰ نفر

قدرت‌نمایی سیاهپوستان مسلح در آمریکا +عکس

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۱۵
کد خبر: 455472
 قدرت‌نمایی سیاهپوستان مسلح در آمریکا +عکس

شبه نظامیان سیاه‌پوست ان اف ای سی با حضور در خیابان‌های لوئیزویل به قتل یک زن سیاهپوست به دست نیروهای پلیس اعتراض کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، گروهی از معترضان سیاهپوست مسلح با برگزاری تظاهرات در شهر لوئیزویل ایالت کنتاکی آمریکا خواستار اجرای عدالت درباره برونا تیلور زن سیاهپوستی شدند که ماه مارس با ورود پلیس به آپارتمانش کشته شد.

 دهها معترض که سلاح هایی در دست داشتند و لباس های سیاه شبه نظامی پوشیده بودند به تعداد زیاد به طرف چهارراهی رفتند که پلیس در آنجا برای جدا کردن گروه کوچکتری از معترضان مسلح و مخالف این گروه، موانعی قرار داده بود.

این شبه نظامیان سیاه پوست که خود را ان اف ای سی NFAC می نامند، خواستار اجرای عدالت در مورد تیلور هستند.

مأموران مبارزه با مواد مخدر که حکم ورود به خانه نداشتند چهار ماه قبل وارد خانه تیلور 26 ساله تکنسین فوریتهای پزشکی در لوئیزویل شدند و وی را به ضرب گلوله کشتند. اداره پلیس لوئیزویل ماه ژوئن یک مامور دخیل در این حمله را برکنار کرد. فعالیت دو مأمور دیگر پلیس به حالت تعلیق درآمد. هیچ اتهام جنایی ضد این سه نفر اعلام نشده است.

جان جانسون رهبر گروه ان اف ای سی از مسئولان خواست بررسی درباره مرگ تیلور را تسریع و شفاف تر عمل کنند.

وی در سخنرانی گفت: اگر شما به ما چیزی نگویید، ما فکر می کنیم که شما کاری انجام نمی دهید.

مرگ تیلور در حالی مورد توجه قرار گرفته است که جرج فلوید 25 مه در بازداشت پلیس مینیاپولیس خفه شد. مرگ فلوید به موضوع مهمی در اعتراض های سراسری به خشونت و غرض ورزی نژادی پلیس در نظام قضایی جنایی آمریکا تبدیل شد.

سیاه پوستان

سیاه پوستان