۰ نفر

فیلمی که زندگی ۱۵۰۰خانوار را نجات داد

۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۴۴
کد خبر: 420209
فیلمی که زندگی ۱۵۰۰خانوار را نجات داد

دولت کره‌ جنوبی اعلام کرد گامی مؤثر در جهت بهبود کیفیت زندگی ۱۵۰۰خانوار ساکن خانه‌های نیمه‌-زیرزمینی در این کشور برخواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پس از موفقیت‌های فیلم انگل در جهان، دولت کره‌ جنوبی اعلام کرد که از ۱۵۰۰ خانوار ساکن خانه‌های نیمه-زیرزمینی حمایت مالی خواهد کرد.

به گزارش کره هرالد، دولت کره‌ جنوبی اعلام کرده است: گامی مؤثر در جهت بهبود کیفیت زندگی ۱۵۰۰ خانوار ساکن خانه‌های نیمه‌-زیرزمینی در این کشور برخواهد داشت. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که فیلم انگل به اولین فیلم کره‌ای زبان برنده‌ نخل طلای کن، اولین فیلم کره‌ای زبان برنده‌ اسکار، و اولین فیلم غیر-انگلیسی زبان برنده‌ اسکار بهترین فیلم تبدیل شد.

یک خانه نیمه-زیرزمینی یکی از کلیدی‌ترین مکان‌های به تصویر کشیده شده در این فیلم و محل سکونت خانواده‌ی کیم بود. در یکی از تأثیرگذارترین صحنه‌های فیلم، آپارتمان این خانواده به دنبال وقوع سیل آسیب‌هایی جدی می‌بیند.

به همین دلیل دولت کره‌ جنوبی با همکاری شهرداری سئول و «بنیاد انرژی کره» تا سقف ۳.۲ میلیون وون تسهیلات برای «بهبود سیستم گرمایشی، نوسازی کف‌پوش، نصب سیستم‌های تهویه، رطوبت‌زدا، پنجره و سامانه‌ی اعلام حریق در نظر می‌گیرد.»

کره هرالد می‌نویسد: ۷۸ درصد خانوارهای ساکن خانه‌های نیمه‌-زیرزمینی از کم‌درآمدترین گروه‌های این کشورند. خانوارهای ساکن خانه‌های زیرزمینی که درآمدشان کمتر از ۶۰ درصد متوسط است می‌تواند برای دریافت این کمک‌های مالی ثبت نام کنند. دولت کره در نظر دارد که دریافت‌کنندگان این تسهیلات را افزایش دهد. تا سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۳۸۳ هزار آپارتمان نیمه‌-زیرزمینی در این کشور وجود داشته است.

پیش از آنکه انگل با رکورد نزدیک به ۵۰ میلیون دلاری در آمریکا پرفروش شود، در کشور کره‌ جنوبی هم به موفقیت‌های تجاری رسیده بود. این فیلم در بازارهای داخلی ۷۲ میلیون دلار فروخت که ۴۳ درصد فروش ۱۶۴ میلیون دلاری آن از بازارهای بین‌المللی است. انگل تا امروز ۲۰۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشته است.

موفقیت انگل تا حدی بود که برای ساخته شدن تندیس بونگ جون هو، کارگردان فیلم و موزه‌ای به نام او در زادگاهش جنبشی شکل گرفت. مردم این کشور در تلاشند خیابان‌هایی را هم به نام این فیلم‌ساز کره‌ای درآورند.