۰ نفر

خرید بلیط سینما با روش‌های کارآمد

۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵
کد خبر: 225209
خرید بلیط سینما با روش‌های کارآمد

با الکترونیک شدن خدمات، دیگر همه‌چیز برنامه‌ریزی شده است.

 قبلاً اگر یکی دو ساعت زودتر می‌رفتی در صف خرید بلیط سینما می‌ایستادی و مطمئن هم نبودی بلیط گیرت می‌آید یا نه، امروز با مراجعه به یکی از سایت‌های فروش بلیط ، که اطلاعت فیلم و تصاویرش را در اختیارت می‌گذارند، سینماها و سانس‌های نمایش را مشخص می‌کنند و امکان انتخاب صندلی می‌دهند، می‌توانی خیلی راحت و کاملاً آنلاین بلیط بخری و با برنامه‌ریزی به تماشای فیلم بنشینی. یک ربع قبل از شروع فیلم کد رهگیری را به دستگاه یا متصدی سینما می‌دهی و بلیط‌ها را تحویل می‌گیری، بدون استرس و صرف وقت اضافه.

رشدی بیش از 1200 برابر

قیمت بلیط سینما در حال حاضر برای سینماهای مدرن 12هزارتومان و برای سینماهای ممتاز 10 هزارتومان است و در سینماهای درجه چندم بلیط با قیمت 5 هزارتومان هم به فروش می‌رسد که بیشترشان هم به سامانه فروش الکترونیک متصل هستند.

جالب است بدانید قیمت بلیط سینما در ایران در سی و چند سال اخیر بیش از 30 برابر شده. آدمهای نسل قدیم باورشان نمی‌شود روزی با خرید بلیط سینما به قیمتی کمتر از 5 تومان به تماشای فیلمی می‌نشستند. جدول زیر این رشد را در سالهای مختلف نشان می‌دهد.

Capture

یعنی خریداران برای خرید بلیط سینما در 40 سال اخیر با افزایش بیش از 1200 برابری مواجه بوده‌اند.

هیچ بلیطی روی دستت نمی‌ماند

درحال حاضر سالن‌های بسیاری به سایت‌های فروش آنلاین بلیط وصل هستند یا سینماها مستقلاً در سایت خود اقدام به فروش آنلاین بلیط می‌کنند. دیگر کمتر کسی است که قبل از شروع فیلم دم گیشه حاضر شود و بلیط مورد نظر را دستی خریداری کند. جز در مواقعی که جشنواره‌ای برقرار است یا روزهای سه‌شنبه که بلیط سینماها نیم‌بهاست و باید حضوری مراجعه کرد، خرید بلیط سینما در بقیه روزها معمولا آنلاین انجام می‌شود. مزیت‌های این روش بسیارند اما یکی از معایبش این است که بلیط خریداری شده پس گرفته نمی‌شود. یعنی اگر کار غیرمنتظره‌ای پیش بیاید که نتوانید به سئانس خود برسید و مجبور شوید قید دیدن فیلم را بزنید، بلیطی را که خریداری کرده‌اید نمی‌توانید برگردانید و پول خود را پس بگیرید.

اما بعضی از خریداران برای این عیب هم علتی مفید جسته‌اند و با این روش ابتکاری دیگر بلیطشان به اصطلاح نمی‌سوزد. اگر در سایت دیوار کلمه خرید بلیط سینما یا فروش بلیط سینما را جست‌وجو کنید با آگهی‌هایی مواجه خواهید شد که فروشندگان بلیط‌های خود را با قیمتی یکسان یا در بیشتر مواقع کمتر از قیمت خریداری شده به فروش گذاشته‌اند. با یک تماس و ارسال پیک بلیط به دستتان خواهد رسید یا خیلی راحت و بدون نیاز به پیک کد رهگیری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.  

به لطف وجود این سایت‌ها تمامی کالاها و خدماتی که فکر می‌کردیم نمی‌توان فروخت، خریدار یا ارزشی ندارند، قابل خرید و فروش شده‌اند و باید با روش‌های ابتکاری مثل همین فروش بلیط سینما از این خدمات نهایت بهره را برد.