۰ نفر

بهترین دارایی دولت، امید و اعتماد مردم است

۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۳۲
کد خبر: 146790
بهترین دارایی دولت، امید و اعتماد مردم است

معاون اجرابی رئیس جمهوری گفت: یکی از بهترین دارایی های این دولت، امید و اعتماد مردم است و باید به این مهم توجه ویژه و در بیان عملکرد دولت در حوزه ارائه خدمات، اطلاع رسانی انجام شود.

 شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری استان گلستان در گرگان، ارائه گزارش مدیران دستگاه ها از عملکرد دولت تدبیر و امید را ضروری دانست و افزود: در گزارش دهی باید با مردم صادق بوده و عملکرد به صورت درست گفته شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی همچنین اضافه کرد: گزارش کاغذی از روند اجرای طرح ها به ما می رسد، در حالی که نظارت بر اجرای طرح از نزدیک و میدانی مورد تاکید است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: انجام نظارت عینی بر اجرای طرح ها کمک بیشتری برای رسیدن به اهداف دولت تدبیر و امید خواهد کرد.

به گفته وی؛ بهتر است ارائه گزارش ها از روند اجرای طرح ها به صورت هفته ای باشد.

شریعتمداری بر اولویت بندی اجرای طرح ها در سال پایانی فعالیت دولت یازدهم و شتاب در بهره برداری از آنها نیز تاکید کرد و گفت: همه مدیران دستگاه ها در استان ها حتما طرح های اولویت دار تاثیرگذار در زندگی مردم و قابل بهره برداری تا پایان سال را انتخاب کرده و مورد پیگیری قرار دهند.

وی با بیان این که نظر واقعی مردم برای دولت تدبیر و امید مهم است، افزود: شما مدیران از نزدیک در جریان رضایتمندی مردم باشید و فقط به گزارش یک دستگاه در این خصوص اکتفا نکنید.

*کشور نیاز به اشتغال خرد دارد

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: امروز کشور نیاز به اشتغال خرد دارد و باید در این حوزه شتاب کرد.

وی افزود: در یکسال باقی مانده از عمر این دولت اجرای طرح ها از جمله تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارائه تسهیلات معاونت توسعه روستایی در حمایت از کارآفرینان روستایی، خوداشتغالی کمیته امداد باید در حوزه ایجاد اشتغال خرد در کشور مورد توجه و عمل بیش از گذشته قرارگیرد.

*تخصیص افزون بر 60درصداعتبارات برای پیشرفت مصوبه های سفر هیات دولت به گلستان

شریعتمداری گفت: برای اجرای مصوبه های سفر دولت تدبیر و امید به گلستان شامل 121طرح و با یکهزار و 310 میلیارد ریال ،در مجموع با توزیع اوراق مشارکت تاکنون افزون بر 60 درصد اعتبار تخصیص یافته است.

وی افزود: اجرای برخی از مصوبه ها از جمله ایجاد راه آهن گرگان - مشهد در مرحله پیگیری فاینانس و اجرای زهکشی 22 هزارهکتار از زمین های کشاورزی برای تامین آب زراعی نیز در دست پیگیری است.

به گفته وی؛ اکنون در سطح 5 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان گلستان اجرای طرح زهکشی آماده شده و تا پایان سال 96 اجرای این طرح به 10 هزار هکتار خواهد رسید.

*81درصد نامه های مردمی در سفر دولت به گلستان حمایت مالی بود

وی همچنین گفت: 81درصد از نامه های مردمی استان در سفر (سال 93) دولت تدبیر و امید، حمایت مالی بوده است.

شریعتمداری افزود: در سفر دولت تدبیر و امید به گلستان 61 هزار و 927 درخواست در سامانه ثبت شد.

وی از مشارکت خوب نهادهایی چون کمیته امداد، بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز گفت: از اول انقلاب تاکنون در جریان فعالیت دولت ها بوده ام اما باید اذعان کنم از فعالیتی که دولت تدبیر و امید دارد انسان احساس برنامه و نظام مندی می کند.

آیت الله سید کاظم نور مفیدی افزود: من واقعا از دولت روحانی تشکر می کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری دولت روحانی به نام تدبیر و امید گفت: بارها تدبیر در این دولت بوده و به آن خاطر هم تشکر می کنم.

آیت الله نورمفیدی فرستادن وزیران به استان ها و قرار دادن معین برای هر استان را اقدامی بسیار خوب از سوی دکتر روحانی برشمرد و گفت: این کار باعث می شود مسائل و مشکلات از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته و به دولت در کوتاه ترین زمان ممکن منتقل شود.

امام جمعه گرگان همچنین گفت که حل مشکلات اقتصادی در جامعه به ویژه وجود رکود کار ساده ای نیست و نیازمند زمان است.

آیت الله نورمفیدی افزود: هر چند تورم مهار شده است ولی رکود در کشور همچنان وجود دارد.

امام جمعه گرگان گفت: اعتقاد دارم دولت همه کارها را به تنهایی نمی تواند انجام دهد و این که بنشینیم و توقع داشته باشیم همه مشکلات را دولتمردان حل کنند فرهنگی ناصحیح است هرچند متاسفانه امروز گرفتار این فرهنگ در جامعه هستیم.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: نمی توانیم همواره به پول نفت تکیه داشته باشیم و لازم است با استفاده بیشتر از مغزها در زمینه جذب سرمایه گذاری نیز تلاش بیشتری به خرج دهیم.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنانش به مسائل و مشکلات استان گلستان اشاره کرد و گفت: برای تحقق وعده های رئیس جمهور به مردم منطقه باید تلاش بیشتری شود به ویژه در ارتباط با اجرایی شدن طرح گردشگری جزیره آشوراده که در واقع کلید توسعه گلستان است.

آیت الله نور مفیدی همچنین خواستار چاره اندیشی برای طرح رها شده پتروشیمی گلستان که 90 هزار سهام دار را جذب خود کرده است؛ شد.

آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر در حوزه سرزمینی شهرستان بندرترکمن واقع در غرب استان گلستان دارای موقعیت بکر گردشگری است.

پتروشیمی گلستان نیز از جمله طرحهای محقق نشده دولت قبل است.

در این نشست شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از مسئولان استان شرکت داشتند.