۰ نفر

محسن هاشمی: حمل‌ونقل عمومی باید تعطیل می‌شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۵۲
کد خبر: 429281
محسن هاشمی: حمل‌ونقل عمومی باید تعطیل می‌شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: ستاد مبارزه با کرونا به جای اینکه تصمیم بر توقف حمل‌ونقل عمومی اخذ شود، اعلام شد به جای توقف و تعطیلی حمل‌ونقل عمومی، تعداد اعزام قطار و اتوبوس را کاهش دادند که این کار کاملاً اشتباه بود و باعث ازدحام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن هاشمی در برنامه تلویزیونی دو نیمه ماه با اشاره به دوگانگی تصمیم دولمتردان ارشد ( آنهایی که درگیر اقتصاد هستند) با آنهایی که درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند بخصوص وزارت بهداشت، تیم آقای زالی (ستاد مدیریت کرونای تهران) و شورای شهر تهران اظهار کرد: در برخی از مواقع  تصمیماتی مطرح می‌کنیم که بعضاً وقتی به ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌رود به دلیل اینکه آنها احساس می‌کنند که امکان دارد که این تصمیمات اثر بخشی بدی در اقتصاد داشته باشد و  منجر به بیکاری تعدادی از شهروندان شود، لذا این تصمیمات را به صورتی تعدیل می‌کنند و این دوگانگی در صحبت‌های مسئولان در ارتباط با مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد  و بنده به شخصه طرفدار تصمیمات قوی‌تری هستم. به عنوان مثال در سیستم‌های ادرای و فعالیت‌های بروکراسی نظر من روی یک‌سوم حضور مردم بود که دولت تصمیم به دوسوم گرفت.

وی تصریح کرد: تولید و وضعیت اشتغال را باید  به چند بخش تقسیم بندی کنیم، بخش اول مشاغل حیاتی که این مشاغل باید صدرصد فعال باشند و بخش بعدی مشاغل ضروری که این مشاغل باید با ۵۰ درصد از نیرو کار کنند و بخش کاملاً غیر ضروری که آنها می‌توانند فعلاً فعالیت نکنند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در مورد حضور مردم در جامعه ادامه داد: در برخی از کشورها طرحی در حال اجراست که بر اساس آن جامعه را تقسیم می‌کنند به دهک‌های مختلف با آخرین شماره کارت ملی،به آنها اجازه می‌دهند برای فعالیت‌های ضروری زندگیشان در روزهای خاصی وارد جامعه شوند و در واقع یک‌دهم  جامعه وارد اجتماع می‌شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه  متأسفانه در ۴۵ روز گذشته و از زمان ورود ویروس کرونا به کشور در مورد تست مردم عملکرد مناسبی را نداشته‌ایم و باید حداقل ۱۰ هزار یا ۱۵ هزار تست روزانه  صورت گیرد، گفت: اگر شرایط فراهم شود این تعداد باید به یکصد هزار تست برسد و آمار کرونا دقیق‌تر بدست آید.

وی در ادامه درباره وضعیت حمل‌و نقل عمومی و به ویژه مترو در این شرایط گفت: در این بخش در ستاد مبارزه با کرونا به جای اینکه تصمیم بر توقف  حمل‌ونقل عمومی اخذ شود، اعلام شد به جای توقف و تعطیلی حمل‌ونقل عمومی، تعداد اعزام قطار و اتوبوس را کاهش دادند که  این کار کاملاً اشتباه بود و باعث ازدحام شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: اصولاً مدیریت یک بحران نباید بر اساس فرافکنی باشد و باید بر اساس همدلی و همگرایی باشد.در مورد موضوع کرونا چون بحران جدی فرض می‌شود، دولتمردان را بیشتر از مردم مقصر می‌دانم و علت اصلی آن اینست که اگر مردم آگاهی درستی از همه ابعاد این ویروس داشته باشند درست عمل می‌کنند ولی این آگاهی دیر به اطلاع مردم رسیده شد و اگر ۴۰ روز زودتر این اطلاع رسانی را شروع کرده بودیم شاید این وضعیت را هم اکنون نداشتیم.

رئیس شورای شهر تهران در پایان گفت: از همه کسانی که درگیر مبارزه به ویروس کرونا هستند از جمله پزشکان، پرستاران ،کادرمانی و همچنین پاکبانان تشکر می‌کنم و از دولتمردان بخواهم که این موضوع را جدی تر بگیرند.