۰ نفر

مدیرعامل اسبق سازمان نوسازی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

ماجرای افتتاح 324واحد مسکن امید چه بود؟/ حجم زیاد پروژه‌های بلاتکلیف در سازمان نوسازی شهرداری تهران

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹
کد خبر: 345726
ماجرای افتتاح 324واحد مسکن امید چه بود؟/ حجم زیاد پروژه‌های بلاتکلیف در سازمان نوسازی شهرداری تهران

به گفته مدیرعامل اسبق سازمان نوسازی شهر تهران؛ پروژه‌های بلاتکلیف زیادی در سازمان نوسازی وجود دارد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علیرضا جعفری در پاسخ به سوالی مبنی بر جزییات پروژه 324واحدی مسکن امید که روز یکشنبه با حضور رییس جمهوری افتتاح شد به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: قرارداد این پروژه مربوط به سال‌های 90 یا 91 بود.  در زمان دولت آقای احمدی نژاد بسته شده اما هیچ ربطی به دولت ایشان ندارد.

او ادامه داد: این پروژه جزء پروژه‌های نوسازی شهر تهران بوده که در آن مقطع بالغ بر 2500واحد مسکونی در قالب طرح مسکن پشتیبان نوسازی شکل گرفت. این پروژه‌ها برای یک دوره 20ساله تعریف شده بود و به قبل از دولت آقای احمدی نژاد مربوط است که نمونه آن پروژه بهاران غربی و بهاران شرقی است. زمانی که مدیر عامل شدم، بهاران غربی تقریبا اجرا شده بود؛ یعنی بالغ بر 70 درصد پیشرفت کرده بود که ما آن را تکمیل کردیم و بدون مراسم ژورنالیستی و افتتاحیه به مردم تحویل دادیم.

او به اشاره به کند شدن پیشرفت پروژه بهاران شرقی که در آن مقطع تعدیل پروژه شد، اظهار کرد: در طول مسیر ساخت، به دلیل مشکلاتی که در بازار مسکن وجود داشت، سرعت تکمیل آن کند شد و در سال‌های اخیر شریک با قوت ورود کرد و پروژه تکمیل شد. در منطقه 18 به جز بهاران پروژه‌های متعدد دیگری از جمله غدیر و گلسا را هم داشتیم؛ یعنی فقط 3600 واحد در پروژه غدیر داشتیم. در منطقه 15 هم در حوزه نوسازی بافت فرسوده پروژه‌های متعددی وجود داشت که تعداد قابل ملاحظه‌ای از واحد‌های مسکونی در آن منطقه ساخته شد؛ اما خیلی از پروژه‌هایی که در آن مقطع برای منطقه 15 تعریف شده بود، هنوز تعیین تکلیف نشده و به رغم اینکه پیمانکار هم داشته‌اند؛ اما با سازمان نوسازی دچار اختلاف شده است و پروژه متوقف است.

جعفری با بیان اینکه پیمانکار بخش اعظم کار را در سال 96 انجام داده است، اضافه کرد: این پروژه یک پروژه مشارکتی بوده است که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده است و شهرداری اعتبار و بودجه‌ای به این مسئله اختصاص نداده است، به جز زمین و پروانه. ما در سازمان نوسازی در سنوات مدیریت شهری قبل، پروژه‌هایی را در قالب پروژه‌های پشتیبان نوسازی داشتیم و مسئله احیای بافت فرسوده بود  در قالب سیاست‌های مداخله مستقیم در بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته بود.

مدیرعامل اسبق سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد: در آن مقطع ما پروژه‌های متعددی را در مناطق 9 19 و 18 اجرا کردیم، مابقی آن پروژه‌ها به صورت مشارکت بخش خصوصی دنبال شده است اما همچنان پروژه‌های بلا تکلیف زیادی در سازمان نوسازی شهر تهران معطل مانده و امیدواریم که در سال جدید که سال رونق تولید است، در دستور کار قرار بگیرد و با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی اجرا شود.