۰ نفر

کاهش بار ترافیکی با اجرای طرح ترافیک جدید

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰
کد خبر: 248175
کاهش بار ترافیکی با اجرای طرح ترافیک جدید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: وضعیت سهمیه ها بر همگان مشخص است بگونه ای که در مدیریت قبلی ٤٢ درصد سهمیه ها اضافه شده است!

به گزارش اقتصاد آنلاین، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: مطالعات از قبل در معاونت حمل و نقل بود اما ظرف ٤ ماه گذشته با کار فشرده، بازنگری طرح را آغاز کردیم.

وی افزود: ایده اصلی در دنیا این است که ورودیه ترافیک در منطقه مرکزی شهر را با قیمت بالا میبرند و برهمین اساس کشش کم میشود.

پورسیدآقایی گفت: سال ٩٢ مطالعات نرخ ها، انجام شده بود و ما تنها بروز رسانی کردیم و نهایتا به قیمتهایی رسیدیم که میزان تقاضا را حداقل٢٠ درصد کاهش می یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: مطمئن هستیم که با این شیوه ترافیک کم میشود، رقم ٤١ هزار تومان طرح صبحگاهی بازدارنده است.

وی همچنین گفت: اما حرف دوستان وزارت کشور و پلیس این بود که شاید نشود با این شیوه ترافیک را کنترل کرد. پس سقف طرح بسته شود و سقف١٠٣ هزار را ارائه دادیم در مقابل١٢٩ هزار سهمیه قبلی! بخشی از این سهمیه ها به برخی مشاغل داده میشود و٤٠ هزار برای مردم است.

وی در پایان، با بیان اینکه طرح ترافیک جدید پنجشنبه‌ها اجرایی نمی‌شود، گفت: در مابقی روز افراد مجاز هستند که با پرداخت عوارض وارد محدوده طرح ترافیک شوند اما در پنجشنبه‌ها این طرح اجرایی نمی‌شود و پیش بینی ما این است که شاهد ترافیک حجیم در ظهرهای روز پنجشنبه نیز نخواهیم بود.