۰ نفر

۵خاصیت کمتر شناخته شده بادام

۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۲
کد خبر: 487156
۵خاصیت کمتر شناخته شده بادام

بادام یکی از مغز‌های بسیار پر خاصیت برای بدن محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد با مصرف روزانه بادام می‌توان بسیاری از مشکلات سلامتی را پیشگیری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بادام می‌تواند روی سیستم ایمنی بدن، سلامت روانی و سایر شاخصه‌های سلامتی تاثیراتی مثبت بگذارد. در ادامه ۵ مورد از این اثرات مثبت را بررسی می‌کنیم:

بهبود بخشیدن به روحیه

تریپتوفان، یک اسید آمینه است که وقتی با ویتامین B۶ همراه است در بدن به سروتونین تبدیل می‌شود؛ بنابراین، این سروتونین است که به عنوان تقویت کننده روحیه فوری عمل می‌کند و باعث می‌شود احساس شادی و اضطراب کمتری داشته باشید؛ بنابراین برای یک میان وعده آسان، یک مشت بادام را روی یک کاسه بلغور جو دو سر بپاشید.

خطر بیماری را کاهش می‌دهید

مقدار زیادی ویتامین E در مغز بادام وجود دارد. یک وعده بادام حاوی ۴۸ ٪ از ارزش روزانه ویتامین E شماست. این باعث می‌شود که بادام به یکی از غذا‌های دارای بیشترین ویتامین در جهان تبدیل شود. یک مطالعه تأثیر مستقیم ویتامین E را در کاهش احتمال تشخیص بیماری آلزایمر نشان می‌دهد. سایر مطالعات روش‌هایی را نشان می‌دهد که بیماری قلبی و سرطانی در کسانی که مقادیر زیادی ویتامین E می‌خورند، احتمال کمتری دارد.

سلامت استخوان‌ها را تقویت خواهید کرد

استخوان‌های قوی یک قسمت مهم در سلامت کلی است و اغلب وقتی افراد در مورد ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز بدن خود فکر می‌کنند بادام را نادیده می‌گیرند. با یک مشت بادام، بدن خود را با کلسیم، منیزیم، منگنز، مس، ویتامین K، پروتئین و روی تقویت می‌کنید، همه این‌ها به سلامت کلی استخوان کمک می‌کنند.

کلسترول خود را پایین می‌آورید

طبق بررسی پژوهش‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تقریباً ۲۹ میلیون بزرگسال آمریکایی از کلسترول بالا رنج می‌برند، که فقط از طریق آزمایش خون قابل مشاهده است، زیرا هیچ علائم قابل مشاهده‌ای وجود ندارد. هم کلسترول خوب (HDL) و هم کلسترول بد (LDL) وجود دارد. به لطف محتوای چربی موجود در آجیل مورد علاقه ما، خوردن یک مشت بادام به تعادل سطح کلسترول کمک می‌کند.

شما می‌توانید سطح قند خون خود را کنترل کنید

اغلب افراد دیابتی با مقادیر کم منیزیم دست و پنجه نرم می‌کنند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کسانی که دیابت نوع ۲ دارند و به مدت ۱۲ هفته ۶۰ گرم بادام در روز مصرف می‌کنند، بهبود قابل توجهی در قند خون دارند؛ بنابراین، خوردن یک وعده بادام در روز و افزایش سطح منیزیم می‌تواند به کنترل موثرتر سطح قند خون کمک کند.