۰ نفر

مزایای باورنکردنی سیب که نمی‌دانید!

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷
کد خبر: 486589
مزایای باورنکردنی سیب که نمی‌دانید!

سیب یکی از میوه‌های شگفت‌انگیز است که با ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ موجود در خود، می‌تواند خواص قابل توجهی مانند تنظیم قند خون، کاهش کلسترول مضر، کاهش وزن، تقویت مغز و استخوان‌ها و غیره برای بدن داشته باشد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ سیب همواره به صورت یک میان‌وعده، به عنوان بخشی از سالاد، اسموتی، پای یا دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، لیست گسترده‌ای از مزایای سلامتی این میوه را نمی‌توان نادیده گرفت. سیب سرشار از فیبر پکتین بوده که با افزایش میزان متابولیسم، به بهبود سلامت قلب و تنظیم میزان قند خون بدن کمک می‌کند. این میوه همچنین دارای ویتامین و مواد معدنی بوده که باعث افزایش سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و پوست می‌شود. سیب سرشار از ویتامین C بوده که باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود. همچنین از آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنول سالم تشکیل شده که برای سلامتی ضروری است.

در ادامه به معرفی برخی از مزایای خوردن سیب می‌پردازیم:

سیب برای افراد مبتلا به دیابت و تنظیم قند خون مفید است

در کتاب "غذاهای شفابخش" آمده که فروکتوز (نوعی قند) و پلی‌فنول‌های آنتی‌اکسیدان موجود در سیب، تعادل متابولیک را بهبود می‌بخشد و سرعت جذب قند در بدن را کاهش می‌دهد. این خاصیت سیب مخصوصا برای بیماران دیابتی موثر بوده که باید به صورت مدام سطح قند خون خود را کنترل کنند. کارشناسان همچنین بر این باورند که سیب به دلیل داشتن گونه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام آنتوسیانین، که به صورت رنگ قرمز، بنفش و آبی در میوه‌ها و سبزیجات دیده می‌شود، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.

مزایای باورنکردنی سیب

سیب به کاهش وزن کمک می‌کند

فیبر پکتین به کاهش جذب چربی‌های اضافی بدن کمک می‌کند. مقدار قابل توجه فیبر موجود در سیب همچنین به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

دکتر آنجو سود، متخصص تغذیه در بنگلور می‌گوید: "زمان بیشتری طول می‌کشد که فیبر هضم شود که به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید و به سمت خوردن غذاهای چرب و قنددار نروید. در بازه زمانی طولانی مدت، این امر به کاهش وزن کمک می‌کند."

سیب باعث هضم راحت‌تر می‌شود

شماری از فواید سیب برای سلامتی از فیبر پکتین موجود در آن حاصل می‌شود. این فیبر حل شدنی برای گوارش شما معجزه می‌کند. پکتین نوعی فیبر حل شدنی است که آب را از دستگاه گوارش می‌گیرد و به شکل ژل درمی‌آورد که به هضم آرام‌تر و دفع روده‌ها کمک می‌کند. سیب همچنین حاوی اسید مالیک است که باز هم به هضم مناسب کمک می‌کند.

سیب یبوست و اسهال را رفع می‌کند

غلظت بالای فیبر پکتین نه تنها به هضم غذا کمک می‌کند، بلکه عملکرد بهتر روده را تنظیم می‌کند. طبق کتاب "غذاهای شفابخش"، پکتین عملکردی خنثی کننده دارد. با توجه به نیاز بدن، می‌تواند هم یبوست و هم اسهال را درمان کند.

سیب از استخوان ها محافظت می کند

سیب همچنین در تقویت استخوان‌ها موثر بوده و می‌تواند نقشی اساسی در سلامت آنها داشته باشد. فلانوئید فلوریزین موجود در پوست سیب به جلوگیری از تحلیل استخوان‌ها در دوران یائسگی کمک می‌کند، زیرا با التهاب و رادیکال‌های آزاد که باعث تحلیل استخوان‌ها می‌شود، مبارزه می‌کند.

مزایای باورنکردنی سیب

سیب کلسترول را کاهش می‌دهد

فیبر پکتین و سایر مواد تشکیل دهنده آن مانند پلی‌فنول‌های آنتی‌اکسیدان با کاهش سطح کلسترول ناسالم و کاهش سرعت اکسیداسیون آن در ارتباط هستند. این عمل بیشتر به کاهش خطر تصلب شرایین، آسیب رسیدن به ماهیچه‌های قلب و رگ‌های خونی کمک می‌کند.

سیب باعث تقویت مغز می شود

سیب همچنین با افزایش قدرت مغز ارتباط دارد. سیب تولید استیل‌کولین را افزایش می‌دهد که به ایجاد ارتباطی قوی‌تر بین سلول‌های عصبی و مغز کمک کرده و باعث بهبود بیشتر حافظه و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر می‌شود. این مزیت در مورد آب سیب خانگی بدون هیچگونه مواد افزودنی صادق بوده و درمورد آبمیوه‌های فروشگاهی نیست.

سیب باعث تقویت دندان و لثه می‌شود

سیب منبع بسیار خوبی از آب و فیبر بوده که به عنوان مواد پاک‌کننده عمل می‌کند. سیب حاوی اسید مالیک است که باعث افزایش بزاق می‌شود و بنابراین باکتری‌ها را از دهان پاک می‌کند. سیب همچنین دارای ویتامین و مواد معدنی است که به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. بافت رشته‌ای سیب به بهبود سلامت لثه نیز کمک می‌کند.

بنابراین، از مزایای سیب استفاده کنید و لذت ببرید. سوپرمارکت‌ها ممکن است برای درخشان شدن سیب به آن موم بزنند. از این رو، توصیه می‌شود قبل از خوردن سیب آن را به خوبی بشویید. پوست کندن سیب می‌تواند بیشتر فیبر میوه، ویتامین C و آهن آن را از بین ببرد. بنابراین سعی کنید این میوه را با پوست استفاده کنید.