۰ نفر

خواص باور نکردنی آب گلابی

۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۴:۰۷
کد خبر: 394453
خواص باور نکردنی آب گلابی

آب گلابی، همانطور که از نام آن پیداست، از گیاه گلابی می‌باشد که متعلق به یک درختچه از جنس Pyrus است. این گیاه بومی شمال آفریقا و بخش‌هایی از اروپا است و اکنون صد‌ها ارقام متفاوت از گلابی وجود دارد که البته تمامی آن‌ها خوراکی نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، در فروشگاه های مواد غذایی محلی، احتمالا گلابی یکی از محبوب ترین میوه ها باشد که برای بدن شما خواص فراوانی دارد و به عنوان یک تقویت کننده انرژی شناخته می شود که حاوی مواد مغذی و فعال متراکم تری است و تاثیر چشمگیری بر سلامت فرد مصرف کننده دارد.

آب گلابی چیست؟

آب گلابی، همانطور که از نام آن پیداست، از گیاه گلابی می‌باشد که متعلق به یک درختچه از جنس Pyrus است. این گیاه بومی شمال آفریقا و بخش‌هایی از اروپا است و اکنون صد‌ها ارقام متفاوت از گلابی وجود دارد که البته تمامی آنها خوراکی نیستند. متداول‌ترین گونه‌های گلابی در منطقه اروپایی Pyrus communis است در حالی که در چین و سایر نقاط آسیا بیشتر گونه  pyrifolia Pyrus ترجیح می دهند.

آب گلابی با از بین بردن حداکثر میزان آب این میوه و بدون ترکیب شدن در مواد فیبر تشکیل می شود. در حالی که این کار سبب افزایش غلظت مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها می شود، فیبر رژیمی که مورد نیاز را نیز از دست می‌دهید که با خوردن یک گلابی کامل به دست می آید. ادعا می‌شود که آب گلابی دو یا سه عدد از این میوه می‌تواند مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی را در یک وعده واحد برای بدن تامین کند، بنا براین عدم جذب فیبر آن می تواند یک ایده وحشتناک نباشد. آب گلابی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اجزای قدرتمندی نظیر ویتامین C، پتاسیم، مس، ویتامین K، ویتامین‌های مختلف گروه B، آنتوسایانین، فلاونول ها، فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن و همچنین ترکیبات مختلف پلی فنولی و آنتی اکسیدان‌ها است.

فواید مصرف آب گلابی

مزایای اصلی ناشی از مصرف آب گلابی شامل موارد زیر می‌شوند:

• بهبود جذب مواد مغذی
• تقویت سیستم ایمنی بدن
• کاهش فشار خون
• افزایش گردش خون
• پیشگیری از ابتلا به سرطان
• افزایش تراکم استخوان
• حمایت از سلامت سیستم عصبی
• کمک به توانایی‌های شناختی
• رفع التهابات بدن
۱. تقویت سلامت قلب

سطوح بالایی از پتاسیم موجود در این میوه بدین معنی خواهد بود که سلامت قلب فرد مصرف کننده را با کاهش فشار خون تضمین کند. فشار خون بالا زندگی ده‌ها میلیون نفر از مردم سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما خاصیت باز کردن رگ ها و پتاسیم موجود در آن سبب تسکین فشار خون در عروق می‌شود که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

۲. افزایش گردش خون

کمبود آهن در بدن می‌تواند احساس ضعف، کاهش توانایی شناختی، خستگی و ایجاد ناراحتی‌هایی در معده را در فرد ایجاد کند. این علائم و نشانه‌های کم خونی را می‌توان از طریق مصرف آب گلابی درمان کرد، زیرا حاوی مقادیر قابل توجه آهن است که سبب افزایش تولید گلبول قرمز در بدن می شود.

۳. پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان

آب گلابی حاوی تعدادی از مواد معدنی از جمله کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن می شودکه تمامی آن‌ها در افزایش تراکم مواد معدنی استخوان نقش دارند. مصرف منظم این آب میوه غنی ازمواد معدنی می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان کمک کند و به سلامت استخوان ها و بدن کمک کند.

۴. تنظیم سیستم عصبی

مس ماده معدنی است که غالبا مورد توجه متخصصان تغذیه قرار می گیرد، اما  با عملکرد سیستم عصبی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد، به این معنی که جریان ثابت مسبه شبکه ارتباطی در بدن فرد کمک می‌کند.

۵. کاهش التهابات

مصرف این آب میوه در مقادیر متوسط و پیوسته ممکن است به کاهش التهاب‌ها در بافت ها، مفاصل و عضلات کمک کند. این نوشیدنی محبوب برای قبل و همچنین بعد از انجام تمرین‌های ورزشی بسیار مفید است و به شُل شدن عضلات و ترمیم آنها نیز کمک می کند. 

۶. تقویت سیستم ایمنی

ویتامین C. موجود در این میوه به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، اما با دوازده مورد از ترکیبات آنتی اکسیدان‌های متفاوت، آب گلابی حتی خواص فراتری از این موارد دارد. گلابی غنی از فلاونول، کاتچین، epicatechins، بتاکاروتن، کوئرستین، ویتامین C و دیگر مواد مختلف فعال است که سرعت خنثی کردن و از بین بردن رادیکال های آزاد را افزایش می دهدو با حمایت از سیستم ایمنی سبب کاهش استرس و التهاب در سراسر بدن شده و در پیشگیری از بروز بیماری مزمن موثر عمل می کند.

۷. کمک به هضم

این آب میوه شناخته شده به پاکسازی روده و معده کمک می کند، و در حفظ تعادل باکتری های روده و از بین علائم یبوست، نفخ، اسهال و اسیدیته بالا موثر است. 

۸. از بین بردن اختلالات خونریزی

ویتامین K. یکی دیگر از مواد مغذی است که عمموووما نادیده گرفته می‌شود، اما عامل لخته شدن در بدن محسوب می‌شود. در صورتی که کمبود ویتامین K. را دارید با نوشیدن آب میوه گلابی می توانید این ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کنید، اگر بدن شما نیز دائما دچار زخم‌های می‌شود و در معرض خطر برای خونریزی بینی، هموروئید، قاعدگی سنگین و یا خونریزی لثه قرار می‌گیرد نیز موثر و مفید است.