۰ نفر

پیش نویس لایحه کنگره آمریکا برای تحریم مضاعف ترکیه

۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶
کد خبر: 388578
پیش نویس لایحه کنگره آمریکا برای تحریم مضاعف ترکیه

سناتور جمهوری خواه ارشد آمریکایی یک لایحه تحریم‌های جدید علیه ترکیه با حمایت هر دو حزب اصلی آمریکا را ارائه کرده که براساس آن دارایی‌های شخصی رجب طیب اردوغان و خانواده‌اش هدف قرار می‌گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سناتور لیندسی گراهام در حالی این لایحه جدید تحریم‌ها علیه ترکیه را ارائه کرده که خیلی فراتر از مجازات‌های اقتصادی است که ترامپ چندی پیش علیه ترکیه به بهانه سیاست‌هایش اعمال کرد.

گراهام در یک کنفرانس خبری در اعلام این لایحه گفت: من به آقای رئیس جمهور می‌گویم همان طور که شما را دوست دارم و می‌خواهم با شما همکاری کنم اما در عین حال منسجم عمل می‌کنم و شما را پاسخگو خواهم کرد.

رونمایی از این لایحه تحریم‌ها قبل از آنکه مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا از توافق خود با دولت ترکیه بر سر یک توافق آتش بس پنج روزه در شمال سوریه خبر دهد، صورت گرفت.

گراهام در پی اعلام این توافق آن را تحسین کرد اما صرفا از آن به عنوان "گام اول" یاد کرد و گفت که به تلاش برای تصویب لایحه تحریم‌ها علیه ترکیه ادامه خواهد داد.

در این لایحه که در عین حال یک سناتور دموکرات آمریکایی یعنی کریس ونهولن در آن مشارکت کرد از دولت آمریکا خواسته شده دارایی‌های شخصی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و خانواده وی را تحت بررسی قرار دهد. همچنین لایحه مذکور ارتش ترکیه و بانک "هالک" را نیز در کنار چند طرف ترکیه‌ای دیگر تحریم می‌کند.

همچنین در این پیش نویس از دولت آمریکا خواسته شده جایگزین‌هایی را برای پایگاه هوایی اینجرلیک بیابد.

او مدعی شد این تحریم‌ها از آن جهت ضروری هستند که چین، روسیه و ایران این وضعیت را نظاره می‌کنند و باید به آن‌ها گفته شود که نمی‌توانند با فرار از مجازات اقدام کنند.