۰ نفر

معاون سیاسی وازرت خارجه:

‌ در میانه بحران غذا و انرژی، ایجاد روابط به نفع کل اروپا است

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱
کد خبر: 640991
‌ در میانه بحران غذا و انرژی، ایجاد روابط به نفع کل اروپا است

معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: منافع روابط‌ دوجانبه در میانه بحران غذا و انرژی در سطح جهانی، فراتر از دو کشور و به نفع کل اروپا است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که با هدف برگزاری دهمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ در اسلو به سر می‌برد، صبح پنجشنبه ١٢ خرداد،‌ با خانم انیکن هویتفلت وزیر خارجه نروژ  دیدار کرد.

علی باقری، منافع روابط‌ دوجانبه را در میانه بحران غذا و انرژی در سطح جهانی، فراتر از دو کشور و به نفع کل اروپا دانست.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان تصریح کرد، ایران و نروژ باید تلاش کنند تا اراده سیاسی دو کشور برای توسعه روابط را با پیوندهای متنوع برای همکاری‌ها تحکیم بخشند. 

تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه کاهش مشکلات پناهندگان افغانستانی و مقابله موثر با ریشه‌ها و عوامل ناامنی در افغانستان و منطقه از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود. 

خانم هویتفلت از کمک‌های چند دهه ای و گسترده ایران به پناهندگان افغانستانی تشکر و از گفتگوی جاری میان ایران و نروژ  در قبال مسایل و مشکلات افغانستان و کمک به رفع مشکلات انها ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن استقبال و اعلام امادگی برای سفر به ایران، بار دیگر دعوت خود از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به نروژ و شرکت در مجمع اسلو  را تجدید کرد.