۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی سنگاپور در دوران شیوع ویروس کرونا/ محبوبیت روزافزون آمازون در میان سنگاپوری‌ها

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷
کد خبر: 463438
عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی سنگاپور در دوران شیوع ویروس کرونا/ محبوبیت روزافزون آمازون در میان سنگاپوری‌ها

همزمان با بروز اپیدمی کووید 19 در جهان و کاهش مراجعات حضوری افراد به فروشگاه‌ها، شواهد موجود حاکی از رشد چشمگیر فعالیت‌ فروشگاه‌های اینترنتی در کشور سنگاپور است. در همین رابطه، وبسایت‌های Shopee، Lazada، Qoo10، Amazon و EZBuy بیشترین سهم از بازار تجارت الکترونیک این کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

اقتصاد آنلاینسجاد رفیع؛ نتایج بررسی‌های اخیر حاکی از جهش چشمگیر خرید آنلاین اقلام ضروری و سایر انواع محصولات در سنگاپور، همزمان با بروز اپیدمی کووید 19 و اعمال قرنطینه در این کشور است. بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال، متوسط مبلغ خرید هر سنگاپوری از فروشگاه‌های اینترنتی به 83 دلار رسیده است. در همین رابطه، شواهد موجود نشان‌دهنده رشد 51 درصدی حجم خرید از این فروشگاه‌ها طی این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

در این زمینه بخوانید

فروش آنلاین کدام محصولات رو به رشد است؟

عملکرد مناسب شرکت‌های فعال در این حوزه و در نتیجه افزایش اعتماد مردم سنگاپور به آن‌ها، خود را در رشد 23 درصدی میزان بازدید از وبسایت فروشگاه‌های آنلاین (از طریق رایانه و تلفن همراه) در نیمه نخست سال 2020 نشان داده است. در همین زمینه، بیشترین بازدید سنگاپوری‌ها، به ترتیب متعلق به وبسایت‌های Shopee، Lazada، Qoo10، Amazon و EZBuy بوده است.

تعداد بازدید از وبسایت Shopee در سه ماهه دوم امسال نسبت به سه ماهه نخست، در حدود 5 میلیون افزایش یافته که این به معنای رشد 82 درصدی این وبسایت در این زمینه است. نوآوری‌های این شرکت در حوزه بازاریابی در قالب برنامه‌هایی مانند (shop from home) و (super mart month) را می‌توان از جمله مهمترین دلایل موفقیت آن در جلب توجه مخاطبان دانست.

وبسایت Lazada با موفقیت در ثبت 5/8 میلیون بازدید در سه ماهه دوم سال، در جایگاه دوم محبوب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی سنگاپور قرار دارد. این وبسایت متعلق به شرکت چینی علی بابا بوده و در حال حاضر بیش از 23 درصد از بازار مبادلات اینترنتی سنگاپور را به خود اختصاص داده است. حجم فعالیت سوپرمارکت آنلاین این مجموعه، از اوایل آوریل و همزمان با اعمال قرنطینه در این کشور، بیش از چهار برابر شده است. در کنار مدیریت و گروه بازاریابی توانمند، برنامه Lazada به منظور کمک به کسب و کارهای سنتی برای ورود به حوزه تجارت الکترونیک، از جمله دلایل موفقیت این وبسایت در این عرصه است. همچنین بر اساس تصمیم مدیر عامل جدید Lazada، میزان سرمایه‌گذاری این مجموعه در حوزه فناوری قرار است تا دو برابر افزایش یابد.

آمازون، دیگر وبسایت دارای رشد چشمگیر در این ایام بوده و پس از Qoo10 در رده چهارم فروشگاه‌های اینترنتی پر طرفدار در کشور سنگاپور قرار دارد. میزان بازدید سنگاپوری‌ها از این وبسایت مشهور در نیمه نخست سال 2020 با رشدی قابل توجه، از 8/2 میلیون به 6/3 میلیون رسیده است. امکان دسترسی مشتریان به طیف وسیعی از محصولات در سراسر جهان را می‌توان از جمله دلایل اصلی موفقیت آمازون در این حوزه بر شمرد. در همین رابطه، با توجه به تجربه و امکانات فوق‌العاده زیاد این شرکت در حوزه تجارت الکترونیک، کسب سهم بیشتر از بازار فروشگاه‌های اینترنتی سنگاپور و کشورهای منطقه توسط آمازون، چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

همچنین، بر اساس اطلاعات موجود، رتبه پنجم پر بازدیدترین فروشگاه‌های آنلاین سنگاپور متعلق به وبسایت EZBuy است. میزان بازدید ماهانه این وبسایت در سه ماهه دوم سال 2020 نسبت به سه ماهه نخست آن، رشد 63 درصدی را تجربه کرده است.