۰ نفر

بانک مرکزی اعلام کرد؛

ابلاغ مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونایی

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸
کد خبر: 535988
ابلاغ مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونایی

بانک مرکزی، مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب‌وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب‌وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا و نیز حوزه‌های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی را بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

این بانک جزء‌های (۴)، (۵)، (۶) و (۷) بند (ب) از مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ ۸‌ خرداد ماه ۱۴۰۰ در خصوص «مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب‌وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا و نیز حوزه‌های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی» را به بانک‌های عامل به این شرح ابلاغ کرد:

"۴‌- مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی، تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ و با شرایط دستورالعمل ابلاغ شده قبلی توسط کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا تمدید می‌شود.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبل تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ هستند.

۵‌- مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا در بخش‌های گردشگری (مصوبه جلسه ۳۹ مورخ ۱۳۹۹.۷.۱۲)، ورزش و جوانان (مصوبه جلسه ۴۷ مورخ ۱۳۹۹.۹.۱۵)، فرهنگ و هنر (مصوبه جلسه ۴۸ مورخ ۱۳۹۹.۹.۲۲) و حمل و نقل ریلی و هوایی (مصوبه جلسه ۳۷ مورخ ۱۳۹۹.۶.۲۹) تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ مطابق همان دستورالعمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید می‌شود.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبل تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ هستند.

مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده نظیر مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها که پیش از این مشمول برخورداری از تسهیلات کرونایی نبوده‌اند مطابق دستورالعملی که از سوی کارگروه فوق ابلاغ خواهد شد، مشمول برخورداری از تسهیلات خواهند شد.

۶‌- بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی اخذ شده توسط مشاغل و بنگاه‌های موضوع بند (۵) اعم از تسهیلات کرونایی قبلی و یا تسهیلات جدید موضوع بند (۵)، تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ امهال می‌شود.

۷‌- تمامی تسهیلات ۵۰.۰۰۰ میلیارد ریالی مصوب تبصره ماده (۲) دستورالعمل پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب‌وکار به شدت آسیب‌دیده از کرونا مصوب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موضوع ابلاغیه شماره ۹۹‌-۲۷۵۸‌. م مورخ ۱۳۹۹.۲.۳ به بخش حمل و نقل ریلی و هوایی اختصاص می‌یابد تا علاوه بر ۳۵.۰۰۰ میلیارد ریال مصوب قبل، معادل ۱۰.۲۰۰ میلیارد ریال صرف بنگاه‌های بخش یادشده شود و ۴.۸۰۰ میلیاردریال مابقی نیز مطابق مصوبات جلسه ۳۷ کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا مورخ ۱۳۹۹.۱۱.۶ برای پرداخت به شرکت بهره بردار مترو کلان شهرها اختصاص یابد. "

گفتنی است فهرست مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده مشمول حمایت اقتصادی سال ۱۴۰۰ مصوب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا، طی نامه شماره ۲۹۵۱۲ مورخ ۱۴۰۰.۳.۱۹ معاون اقتصادی رییس جمهور ابلاغ شده است.