۰ نفر

در پایان مرداد ۹۹ صورت گرفت؛

رشد ۳۵.۵درصدی تسهیلات بانکی/ افزایش ۳۶.۷درصدی مانده سپرده‌ها

۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
کد خبر: 483696
رشد ۳۵.۵درصدی تسهیلات بانکی/ افزایش ۳۶.۷درصدی مانده سپرده‌ها

آمارهای بانک مرکزی از افزایش ۳۶.۷ درصدی مانده سپرده‌ها و ۳۵.۵ درصدی مانده تسهیلات بانکی در پایان مردادماه ۹۹ نسبت به مقطع مشابه سال قبل حکایت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان مردادماه سال ۹۹ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۳۰۹۴۴.۷ هزار میلیارد ریال گردیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۸۳۱۳.۹ هزار میلیارد ریال (۳۶.۷ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۳۷۸۱.۸ هزار میلیارد ریال (۱۳.۹ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

بیش‌ترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۶۷۷۱.۴ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۷۶.۶ هزار میلیارد ریال است.

Opnq5l91mjOH

 مانده کل تسهیلات بالغ بر ۲۱۸۰۱.۹ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۵۷۱۲.۵ هزار میلیارد ریال (۳۵.۵ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۲۴۴۶.۱ هزار میلیارد ریال (۱۲.۶ درصد) افزایش داشته است. بیش‌ترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۳۹۴۱.۹ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۷۶.۳ هزار میلیارد ریال است.

USuztA56phg7

شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۷.۷ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۱.۶ و ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۰.۹ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۱.۲ درصد است.

بانک مرکزی اعلام کرده است که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.