۰ نفر

ستاری: به توان صادرات تجهیزات پزشکی درمان کرونا دست یافته‌ایم

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸
کد خبر: 432654
ستاری: به توان صادرات تجهیزات پزشکی درمان کرونا دست یافته‌ایم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از ورود ایران به مرحله صادرات تجهیزات پزشکی در حوزه بیماری کرونا خبر داد و گفت: با تولیدات روزافزون شرکت‌های دانش بنیان در زمینه کیت‌های تشخیص و تجهیزات پزشکی در زمینه بیماری کرونا، اکنون برای صادرات این محصولات آماده می‌شویم.

به گزارش اقتصادآنلاین، «سورنا ستاری» امروز - یکشنبه - پس از شرکت در چهارمین نشست کارگروه ارزیابی رسانه‌ای مدیریت بیماری کرونا در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه با تلاش‌های جمعی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ساخت تجهیزات جدید در عرصه مبارزه با کرونا در کشور واقع  شده است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه تولید تجهیزات پزشکی معتبر نظیر ونتیلاتور و دستگاه‌های مختلف اتاق عمل شاهد تحولات فوق العاده‌ای در کشور هستیم به طوری که این شرکت‌ها اکنون تاییدیه‌های لازم را دارند و می‌توانند محصولات خود را حتی به اروپا صادر کنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطرنشان ساخت: با تولید انبوه شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ماسک و  مواد ضدعفونی نیز در حال حاضر همه بخش‌های تولید را در داخل کشور در اختیار داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 ستاری با بیان اینکه ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان موجب شده است بتوانیم به خوبی در مقابل کرونا مقاومت کنیم، یادآور شد: این دستاورد حاصل کمک و فعالیت صدها مرکز پژوهشی، شرکت دانش بنیان و دانشگاهیان بوده و خوشبختانه صدها طرح پژوهشی و هزاران تست بالینی در این زمینه محقق شده است.
ستاری افزود: نتیجه این طرح‌ها موجب شده است امروز نسبت به بیماری کرونا و راه‌های درمان آن به شناخت خوبی دست یابیم و علاوه بر آن، همه تجهیزات پزشکی لازم را نیز توسط شرکت‌های دانش بنیان در داخل تولید کنیم.
ستاری با مقایسه وضعیت مهار ویروس کرونا در ایران و سایر کشورها گفت: مشارکت مردم و نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان و سایر دستگاه‌ها در تولید نیازهای پزشکی کشور باعث شده است اکنون کشورمان در شرایط کنترل این بیماری قرار بگیرد؛ اتفاقی که در برخی کشور ها آن را نمی‌بینیم و شاهد تداوم افزایش تعداد مبتلایان آنها هستیم.
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: تحقیقات علمی و پژوهشی از سوی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان جهت شناخت بیشتر بیماری کووید ۱۹ با قدرت ادامه دارد و امیدواریم با یافته های جدید علمی، کنترل دقیق تر و موثرتری  روی این بیماری و نحوه مواجهه با آن داشته باشیم.
ستاری در مورد استفاده از کیت‌های سرولوژی نیز گفت: استفاده از این نوع کیت در ایران نیازمند تاییدیه وزارت بهداشت است و با الحاق پروتکل وزارت بهداشت، امکان استفاده از آن در کشور وجود خواهد داشت.
وی درباره مباحث مطرح شده در نشست امروز کارگروه ارزیابی رسانه‌ای مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در این جلسه، اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت‌های دانش بنیان، پژوهشکده ها و دانشگاه‌ها در حوزه‌های بیوتکنولوژی، مواد هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات ( ICT  ) در حوزه بیماری کرونا تشریح شد و راهکارهایی در زمینه بهره گیری بیشتر از ظرفیت این مجموعه ها در تولیدات علمی و پزشکی کشور ارایه دادیم.
در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از برخی محصولات شرکت های دانش بنیان ایرانی در زمینه بیماری کرونا از جمله دستگاه تنفس مصنوعی  (ونتیلاتور)، کیت های تشخیص کرونا، دستگاه پالس اکسیمتر (سنجش میزان اکسیژن خون و ضربان قلب) ‌ و انواع ماسک های نانو نظیر ان ۹۵، ان ۹۹ و ان ۸۰ در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.
کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا با دستور رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور و با هدف تقویت ابعاد اطلاع رسانی و پاسخگویی دستگاه‌ها در عرصه تقویت توان تولیدی و خودکفایی کشور در روند مبارزه با بیماری کرونا و ظرفیت سازی مناسب رسانه‌ای در این زمینه با حضور مدیران و نمایندگان رسانه ها و دستگاه‌های اجرایی  مرتبط تشکیل شده و تاکنون نشست‌هایی را با حضور معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی دیگر از بخش‌های کشور داشته است.