۰ نفر

با ابلاغ رییس جمهور؛

قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی شد

۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲
کد خبر: 542433
قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی شد

رییس جمهور در نامه‌ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی، قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای اجرا، ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، حسن روحانی رییس جمهور، قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون مالیات بر ارزش افزوده، مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

لازم به ذکر است کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده مورخ 17 اردیبهشت سال 98 در مجلس دهم به تصویب رسیده بود که بعد از گذشت 2 سال در مجلس یازدهم به سرانجام رسید.

قانون مالیات ارزش افزوده جدید دارای 57 ماده است که شش ماه پس از ابلاغ به رییس جمهور لازم الاجرا خواهد بود. یعنی در دی ماه امسال شاهد اجرای این قانون خواهیم بود.

قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده از سال 87 به اجرا درآمد و قرار بود در مدت 5 سال ضعف‌های آن اصلاح و به قانون دائمی تبدیل شود که پس از آن هر سال در بودجه سنواتی تمدید شد و بعد از 13 سال از تصویب، به قانون دائمی تبدیل شد.

در حال حاضر حدود نیمی از درامدهای مالیاتی به مالیات بر ارزش افزوده باز می‌گردد و این در حالی است که نیمی از اقتصاد کشور معاف از این نوع مالیات هستند.