۰ نفر

در جلسه هیات وزیران؛

هیات دولت نصاب معاملات در سال۱۴۰۰ را تعیین کرد / موافقت با واردات کالا از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۲۰
کد خبر: 526655
هیات دولت نصاب معاملات در سال۱۴۰۰ را تعیین کرد / موافقت با واردات کالا از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان

هیات دولت در جلسه عصر امروز به ریاست حسن روحانی رییس جمهور در اجرای تکلیف مقرر در تبصره (۱) ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات، نسبت به تعیین نصاب معاملات در سال ۱۴۰۰ اقدام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، براساس مصوبه هیات وزیران، نصاب معاملات کوچک تا سقف مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال، معاملات متوسط (معاملات با مبلغ بیشتر از سقف معاملات کوچک) تا سقف ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و معاملات بزرگ با مبلغ برآورد اولیه بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تعیین شد.

نصاب معاملات تعیین شده، به مواردی که معامله به صورت مزایده انجام می شود، تسری می‌یابد.

اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار

هیات وزیران همچنین به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به موجب مصوبه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، با اصلاح «آیین نامه اجرایی قانون بیمه های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار» موافقت کرد.

براساس اصلاحیه مذکور، شرط تمدید مدرک کارت مهارت فنی از فهرست مدارک درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شد.

موافقت دولت با واردات کالا از بازارچه های مرزی در استان سیستان و بلوچستان

هیات وزیران با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر مجوز واردات کالاهای پاکستانی تا سقف یکصد میلیون دلار از بازارچه های مشترک مرزی میرجاوه، کوهک و پیشین واقع در مرز استان سیستان و بلوچستان و کشور پاکستان برای عرضه به صورت خرده فروشی در محوطه بازارچه موافقت کرد.

واردات کالاهای مذکور، مطابق با فهرست تعیین شده در کارگروه ماده (۱۲) قانون ساماندهی مبادلات مرزی و به شرط عمل متقابل مجاز خواهد بود.

لایحه موافقتنامه همکاری های امنیتی و انتظامی بین ایران و قرقیزستان

هیات وزیران در ادامه، موافقتنامه همکاری های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قرقیزستان را مشتمل بر یک مقدمه و (۱۲) ماده تصویب و اجازه مبادله اسناد آن را صادر کرد.

موافقت دولت با تعدادی از مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی

در ادامه جلسه، هیات وزیران با ۱۳ مورد از مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی موافقت کرد.

براین اساس مصوبات مربوط به واگذاری زمین به اداره ثبت اسناد و املاک کیش جهت احداث ساختمان اداری، اصلاح اساسنامه های سازمان های مناطق آزاد تجاری – صنعتی، طرح های جامع مناطق ویژه اقتصادی کازرون، بانه، کاوه، شهرکرد، دامغان، دوغارون، فرودگاه پیام، اصلاح محدوده و طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کاوه، تدقیق محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در قسمت های (۱) و (۲)، اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی سیستان (رامشار) و تعیین محدوده منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی (ره) و منطقه آزاد تجاری فرودگاه امام خمینی (ره)، به تصویب رسید.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای بررسی موضوعات مربوط تعیین کرد.