۰ نفر

جهانگیری در حاشیه جلسه دولت؛

با بودجه۱۴۰۰ از اشتغال کشور محافظت می‌کنیم/ مجلس نباید در اجرای بودجه دخالت کند

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰
کد خبر: 486566
با بودجه۱۴۰۰ از اشتغال کشور محافظت می‌کنیم/  مجلس نباید در اجرای بودجه دخالت کند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تولید، اشتغال و تامین معیشت مردم مسائلی است که در سال جاری با آن روبرو هستیم و سعی داریم در بودجه ۱۴۰۰ از اشتغال کشور محافظت کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد:  آقای رئیس‌جمهور در رابطه با بودجه ۱۴۰۰ توضیح داد. این آخرین بودجه دولت است. پیش‌بینی مهمی که ما در بودجه کردیم، روی منابع درآمدی است و فرض بر این است که در سال آینده بتوانیم ۲ میلیون ۵۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم و صادر کنیم یا در داخل به مردم بفروشیم.

جهانگیری گفت: سازمان برنامه و بودجه سعی کرده به نوعی از منابع نفت استفاده شود که تکیه بودجه به نفت افزایش پیدا نکند و در بخش های حمایتی و توسعه‌ای مصرف شود. اشتغال، تامین نیازهای اساسی مردم جزو مهمترین مسائلی است که در سال جاری با آن روبرو هستیم. در سال آینده هم باید به بخش‌های ویژه توجه کنیم تا بتوانیم از اشتغال کشور محافظت کنیم.

وی عنوان کرد: در سال جاری، اشتغال کشور به دلیل بیماری کرونا آسیب جدی دید. ما در فصل تابستان یک ریزش شغلی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری داشتیم.با حمایت‌هایی که در بخش صنعت و تولید انجام گرفته است، این مساله جبران شده است. عمدتا در بخش خدمات و گردشگری ریزش های شغلی داشتیم. امیداوریم این ریزش‌ها جبران شود.

این خبر در حال تکمیل است...