۰ نفر

رییس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت؛

آینده اقتصاد کشور مثبت است/ آثار تحریم‌ها خنثی شد

۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۸
کد خبر: 486268
 آینده اقتصاد کشور مثبت است/ آثار تحریم‌ها خنثی شد

رییس جمهور گفت: تحریم‌های دشمن اگرچه بدون آسیب و اخلال در اقتصاد کشور و زندگی و معیشت مردم نبوده اما دشمن به هدف اصلی ترسیم شده برای تحریم‌ و جنگ اقتصادی که فروپاشی ایران بوده دست نیافت و با قدرت می‌توانیم اذعان کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه این موفقیت بزرگ در سایه مقاومت و ایستادگی ملت ایران و سیاست‌ها و تدابیر اتخاذ شده بدست آمد، اظهارداشت: از جمله اهداف مهم دشمن در این جنگ اقتصادی بر هم زدن آرامش جامعه و امنیت خاطر مردم بوده اما دولت با همه سختی‌ها، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا مانع نا امنی روانی و جلوگیری از بی‌ثباتی فضای اقتصادی کشور شود.

وی گفت: آنها که در طول دو و نیم سال اجرای سیاست ضد ایرانی فشار حداکثری نتوانستند به هدف متوقف کردن اقتصاد ایران برسند امروز از آرامش و روند بهبود در اقتصاد ایران عصبانی‌اند و می‌خواهند در این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم اطمینان دارند که مقاومت اقتصادی نتیجه داده و تحریم‌کنندگان ناچارند از راه خود برگردند به همین جهت پیش‌بینی‌ها نسبت به آینده مثبت شده و رفتارهای اقتصادی در بازارهای مختلف همین را نشان می‌دهد.

روحانی ایجاد نگرانی نسبت به آینده کشور و برهم زدن آرامش روانی مردم دقیقا بازی در میدان دشمن خواند و تصریح کرد: اگر چه این سختی‌ها و مشقات در دوره شیوع کرونا مسیر را برای دولت ناهموارتر می‌کرد اما نسبتا توانسته این موضوع را نیز خنثی کند و از این نظر همه می‌بایست مراقب اقدامات و اظهارات خود باشند که آرامش فضای اقتصادی کشور و امنیت خاطر مردم مورد خدشه قرار نگیرد.

دراین جلسه مباحث مربوط به نهایی کردن قانون بودجه مطرح شد و رئیس‌جمهور با اشاره به محورهای اصلی بودجه سال آینده کشور گفت: لایحه بودجه سال 1400، راه را برای تحرک کشور به مسیر پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها باز می‌کند.

 روحانی اظهارداشت: حفظ و تقویت روند توسعه کشور و همزمان حمایت از قشرهای ضعیف مبنای اصلی تدوین بودجه در سال آینده بوده و با تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری و ریل‌گذاری‌های انجام شده می‌توانیم افق پیش روی اقتصاد کشور و معیشت مردم را روشن‌تر و رو به بهبود ترسیم کنیم.

وی افزود: امیدواریم با برطرف شدن برخی تنگناها، مسیر توسعه کشور در سال آینده آهنگ پرشتاب‌تری به خود گیرد.

رئیس‌جمهور متکی نبودن به نفت در بودجه جاری سال آینده را از دیگر متغیرهای مثبت این بودجه برشمرد و گفت: دولت با محاسبات دقیق و با توجه به تجارب بدست آمده در فرایند مقابله با تحریم‌های سخت اقتصادی تحمیل شده به کشور، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده  که این امر دستاورد بزرگی است.