۰ نفر

معاون اول رییس جمهور

کاهش رشد سرمایه‌گذاری در کشور نگران کننده است

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۰۲
کد خبر: 467013
کاهش رشد سرمایه‌گذاری در کشور نگران کننده است

معاون اول رییس جمهور تأکید کرد: کاهش رشد سرمایه گذاری در کشور موضوعی نگران کننده است و لازم است با اتخاذ تدابیر لازم زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را در بخش های مختلف اقتصادی فراهم کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به نقش پراهمیت دولت و مجلس در اداره کشور گفت: انسجام و همدلی میان قوای سه گانه لازمه حل مشکلات مردم است و می تواند مردم را به آینده کشور امیدوار کند.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه درک مشترک دولت و مجلس از مشکلات کشور برای یافتن راهکارهای مناسب برای حل چالش های پیش روی کشور بسیار راهگشاست، خاطرنشان کرد: تدوین بودجه سال آینده کشور فرصت بسیار مناسب و خوبی برای به تفاهم رسیدن دولت و مجلس بر سر مسایل کلان اقتصادی کشور خواهد بود و انتظار می رود این تفاهم نقش موثری در حل مشکلات و مسائل ایفا کند.

جهانگیری با اشاره به اهمیت کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان محل رجوع مردم در اقصی نقاط کشور هستند و این از نقاط برجسته جمهوری اسلامی ایران است که در هر شهرستان و روستا یک نفر با رأی مستقیم مردم انتخاب می شود که می تواند دغدغه های مردم را به گوش مسئولین و مرکز کشور برساند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه از استان همدان به عنوان یکی از استان های پراهمیت و پایتخت تاریخی و تمدنی کشور یاد کرد و گفت: استان همدان از ظرفیت های گسترده در بخش گردشگری و کشاورزی برخوردار است و خوشبختانه در سال های اخیر بخش صنعت نیز در این استان فعال شده است.

جهانگیری با اشاره به برخی گزارش ها مبنی بر تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان، افزود: لازم است استاندار و دیگر مسئولین استان این موضوع را با حساسیت دنبال کنند و در جهت رفع موانع واحدهای تولیدی گام بردارند چرا که رویکرد جدی دولت این است که فعالیت واحدهای تولیدی حفظ شود و اجازه ندهیم به اشتغال این واحدها آسیب وارد شود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به برخی مسایل و مشکلات اقتصادی کشور، یکی از این مسایل را کاهش رشد سرمایه گذاری در ده سال اخیر دانست و افزود: کسانی که دلسوز کشور هستند باید بدانند که کاهش رشد سرمایه گذاری در کشور موضوعی نگران کننده است و لازم است با اتخاذ تدابیر لازم زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را در بخش های مختلف اقتصادی فراهم کنیم.

جهانگیری همچنین با اشاره به آسیب های وارد شده ناشی از شیوع کرونا به بخش اشتغال به خصوص در حوزه گردشگری کشور، تصریح کرد: استان همدان نیز به عنوان یک استان گردشگر پذیر، قطعاً از این موضوع مستثنی نیست و لازم است حمایت هایی از بخش گردشگری در این استان ها انجام شود.

در این جلسه استاندار همدان نیز گزارشی از وضعیت استان در بخش های مختلف و پروژه های متعدد در دست اجرا ارائه کرد و گفت: این استان همانند کارگاهی بزرگ است که در گوشه و کنار استان کار و فعالیت در زمینه های مختلف جریان دارد.

وی همچنین گزارشی از میزان ابتلا و بستری های ناشی از شیوع کرونا ارائه کرد و افزود : خوشبختانه میزان بستری، ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در استان همدان پایین تر از میانگین کشور بوده که این به دلیل رعایت فاصله اجتماعی از سوی مردم و بهبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی بوده است.

نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه هر یک به صورت جداگانه گزارشی از مسایل و مشکلات مختلف استان و حوزه های انتخابیه خود ارائه کردند و خواستار نگاه ویژه دولت برای برطرف کردن چالش ها و نواقص در استان شدند.