۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی؛

مهرماه؛ آغاز دریافت مالیات خانه‌های خالی است/ افزایش ۶۰۰درصدی قیمت ‌مسکن واقعی نیست

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبر: 449965
مهرماه؛ آغاز دریافت مالیات خانه‌های خالی است/ افزایش ۶۰۰درصدی قیمت ‌مسکن واقعی نیست

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت ‌مسکن مصداق واقعی ندارد، گفت: ‌مهرماه دریافت مالیات از واحدهای مسکونی ‌خالی‌ آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سامانه ملی املاک و اسکان طراحی و رونمایی شده است، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی تا مهر ماه سال جاری برگه‌های مالیاتی را صادر کرده و از صاحبان خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌کند.

وی با بیان اینکه تحولات بازار از هیچ منطقی تبعیت نمی‌کند زیرا حدود 6 ماه قبل هر انس طلا نزدیک به 1 هزار و 270 دلار بود در حالی که هر انس امروز به هزار و 700 دلار رسیده است، افزود: دلار در دنیا در مقابل طلا سقوط کرده اما در کشور ما این جریان معکوس است.

اسلامی تصریح کرد: وقتی شورای عالی کار و ستاد تنظیم بازار قیمتی را تعیین می‌کنند، کالاها و خدمات نیز به همان نسبت تاثیر پذیرفته و شاید ارزش آنها افزایش یابد اما برخی اوقات بسیاری از گرانی‌ها مصادیق واقعی ندارند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین ادامه داد: بسیاری از التهابات موجود در بازار سیاسی، روانی و فتنه‌انگیز است زیرا برخی می‌گویند قیمت واحد‌های مسکونی، 600 درصد افزایش یافته که به هیچ عنوان صحیح نبوده و مصداق واقعی ندارد.

وی با بیان اینکه اهتمام داریم تا جامعه هدف خود را صاحب‌خانه کنیم، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن به صورت گسترده انجام شد و به این ترتیب بسیاری از مردم صاحب خانه خواهند شد.

اسلامی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا برنامه مدونی را برای وضعیت اجاره بهای مسکن اعلام کرده است، عنوان کرد: اجرایی شدن مصوبات این ستاد می‌تواند به کاهش التهابات بازار کمک کند این درحالی است که مردم نیز باید بیش از گذشته نسبت به یکدیگر ملاحظه داشته باشند تا به سلامت از دوران کرونایی عبور نماییم.