۰ نفر

وزیر کار در اختتامیه سومین کنفرانس حکمرانی شریف:

فقط ۱۰درصد اعتراض‌ها به قطع یارانه وارد بود/ تهران کمترین دریافت کمک معیشتی را داشت

۲۶ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳
کد خبر: 410223
فقط ۱۰درصد اعتراض‌ها به قطع یارانه وارد بود/ تهران کمترین دریافت کمک معیشتی را داشت

وزیر کار گفت: فقط ۱۰درصد ادعای ۸۰هزار نفری که به قطع یارانه نقدی اعتراض کردند، ثابت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه سومین کنفرانس حکمرانی شریف گفت: این کنفرانس در مقطع خوبی که همان ورود به ۴۰سال دوم انقلاب است برگزار شد.

وی افزود: طی این سال‌ها بارها شنیدیم که فقر اثرات بسیار مخربی بر نظام اقتصادی ما داشته و فقر مثل نم پای پی نظام‌های سیاسی است که تعریف بسیار درستی هم است حتی اگر این خطر هم نبود ما که داعیه‌دار نظام سیاسی اسلامی هستیم و قانون اساسی مترقی داریم باید نسبت به این موضوع درد و فکر و اندیشه داشته باشیم.

وی ادامه داد: تا وقتی به فقر به عنوان یک سوژه لوکس نگاه کنیم نمی‌توانیم به موفقیت برسیم و باید وجود فقر در کشور را باور کرد.

در مبارزه با فقر تعارض وجود دارد

وزیر کار با بیان اینکه پس از پایان جنگ با تاکید بر توسعه توجه به فقر کمتر شد، گفت: برخی اقتصاددانان می‌گویند راه مبارزه با فقر از رشد می‌گذرد و برخی هم می‌گویند که باید به سیاست‌های توزیعی پرداخته شود که این دعوای سنتی بین اقتصاددان‌ها است و از دل این دعواها سیاست‌های متعارضی بیرون می‌آید که ما را در این مسیر کند می‌کند.

به گفته شریعتمداری اگر شفافیت و مقابله با فساد مورد توجه جدی قرار بگیرد آن وقت مردم باوری به فعالیت‌های توسعه‌ای خواهند داشت در غیر این صورت حتما مردم لگد به زیر میز توسعه خواهند زد.

وی افزود: امروزه اقتصادادان گرفتن مالیات از طبقات بالای درامدی را مفید می‌دانند و می‌گوییم که مالیات یکی از بهترین راه‌های کسب درامد است اما تلاش جدی نمی‌کنیم البته این دولت تلاش زیادی در این راستا و برای افزایش درآمدهای مالیاتی کرده است.

۸۰هزار اعتراض به قطع یارانه داشتیم

شریعتمداری با بیان اینکه ۲۵۰ هزار خانوار از یارانه ۴۵ هزار تومانی حذف شدند گفت: ۸۰ هزار فقره اعتراض به دست ما رسید و پس از بررسی تنها ۱۰ درصد توانستند ادعای خود را ثابت کنند که نشان داد آزمون وسع ما از سایر کشورها، کارآمدتر است.

وی با اشاره به اینکه آزمون وسع در طرح معیشتی هم اجرا شد، گفت: به ۶۰ میلیون نفر پرداخت طرح معیشتی صورت گرفت که در شهر تهران از هر ۱۰نفر ۳.۷ نفر و در استان تهران ۵.۷ نفر طرح معیشتی گرفتند و این درحالیست که در سیستان و بلوچستان از هر ۱۰ نفر ۹ نفر کمک معیشتی را دریافت کردند.