۰ نفر

رییس اتاق بازرگانى تهران اعلام کرد؛

رشد ٦٢٠درصدى بودجه شرکت‌هاى دولتى به رغم تاکید بر خصوصى سازى/ مدیران کشور گوش شنوا داشته باشند

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۴۷
کد خبر: 409940
رشد ٦٢٠درصدى بودجه شرکت‌هاى دولتى به رغم تاکید بر خصوصى سازى/ مدیران کشور گوش شنوا داشته باشند

رییس اتاق بازرگانى تهران ضمن اشاره به رشد ٦٢٠درصدى بودجه شرکت هاى دولتى در سال ٩٩ نسبت به سال ٧٠، بیان کرد: این افزایش بودجه شرکت هاى دولتى درحالیست که ما از سال ٧٠ تا کنون به سمت خصوصى سازى پیش رفته ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مسعود خوانسارى در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس حکمرانى و سیاست گذارى عمومى که در مرکز همایش هاى صداوسیما برگزار شد، با اشاره به مولفه هاى لازم براى حکمرانى خوب اظهار کرد: رفاه، آزادى و رضایت مردم نشانه حکمرانى خوب است و براى رسیدن به حکمرانى خوب باید خروجى عملکرد حکمرانان را بررسى کنیم.

وى با اشاره به برخى آمارهاى اقتصادى در این زمینه خاطرنشان کرد: طبق آمار منتشر شده، از سال ٨٣ رشد مصرفى ٦٠ درصد خانوارهاى ایرانى یعنى دهک هاى پایین متوقف شد و سپس در سال ٨٦ شاهد سیر نزولى رشد مصرفى کل جامعه بودیم، همچنین درحالیکه رفاه عمومى حدود ١٦٧ کشور نسبت به یک دهه گذشته ارتقاء یافته، درآمد سرانه ایران نزولى بوده است.

خوانسارى با بیان اینکه لزوم افزایش رفاه شهروندان و آزادى فردى به عنوان مولفه حکمرانى خوب، ایجاد ثروت در جامعه است، گفت: سال ٧٠ بودجه شرکت هاى دولتى٢٠٠هزار میلیارد تومان بود و این بودجه در سال ٩٩ به ١٤٤٧هزار میلیارد تومان رسیده، این درحالیست که ما از سال ٧٠ به سمت خصوصى سازى پیش رفته ایم اما مى بینیم طى این مدت بودجه شرکت هاى دولتى ٦٢٠درصد افزایش یافته است.

خوانسارى افزود: تصدى گرى دولت در سطح بسیار بالایى است و دولت در همه جریانات حضور دارد، نتیجه این مى شود که در حال حاضر حدود ٦٠٠ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور داریم و یا از ٧٠٠هزار میلیارد تومان بودجه عمرانى تنها ٤٠هزار میلیارد تومان آن محقق مى شود.

وى به تکرار اشتباه دولت با ادامه سیاست ارز ٤٢٠٠تومانى در بودجه ٩٩ اشاره کرد و گفت: در سال ٩٧ دولت ارز ٤٢٠٠تومانى را تصویب کرد و با وجود مشکلاتى که این سیاست به وجود آورد، متاسفانه مى بینیم که در بودجه ٩٩ نیز مجددا تکرار شده است؛ فاصله ارز آزاد و دولتى ممکن است هر فردى را آلوده کند و تا زمانى که تصمیم نگرفته ایم مى خواهیم چه نوع اقتصادى اعم از آزاد یا دولتى داشته باشیم، اوضاع به همین روال است.

رییس اتاق بازرگانى تهران در پایان گفت: عمر مدیریت یک فرد در تمام کشورها ٨ سال است اما در کشور ما شخصى که مدیر مى شود سال هاى طولانى در سمت خود مى ماند؛ این موضوع باعث مى شود که این مدیران گوش شنوا نداشته باشند و خودشان را آگاه از همه امور بدانند درحالیکه یکى از الزامات براى داشتن حکمرانى خوب این است که مدیران گوش شنوا داشته باشند.