۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه؛

بودجه سال۹۹ کل کشور آماده ابلاغ رییس‌جمهور است/ تامین بودجه بدون وابستگی به منابع نفتی خواهد بود

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 383019
بودجه سال۹۹ کل کشور آماده ابلاغ رییس‌جمهور است/ تامین بودجه بدون وابستگی به منابع نفتی خواهد بود

نهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور معاونان و مدیران و روسای سازمان‌های وابسته در محل سازمان مذکور برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان در این جلسه اظهار داشت: با یاری حق متعال، جلسه‌های ستاد تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با هماهنگی و وفاق در بخش‌های مختلف سازمان برنامه و بودجه کشور و مجموعه دولت، به نقطه عطفی رسید و بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور آماده ابلاغ رییس‌جمهور محترم است.
وی افزود: روز گذشته در جلسه شورای اقتصاد با اجماع، خط‌مشی بودجه سال آینده کل کشور نهایی شد و ما رویکردمان در این بودجه، برنامه‌محور خواهد بود.
نوبخت در ادامه سخنان خود تأکید کرد که مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور در روند بررسی بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، هر مرجع و دستگاه و مدیری که می‌خواست توضیح و تشریح لازم را بشنود، به صورت شفاف تبیین لازم را ارایه کرد و هماهنگی کامل در سمت‌و‌سوی بودجه حاصل شده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در روند تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، عقل جمعی حاکم بوده و خواهد بود و امیدواریم مجلس محترم شورای اسلامی هم با لحاظ نمودن تمام اصلاحات ساختاری در بودجه و در شرایط سخت پیش رو بتواند تصمیم‌های مقتضی اتخاذ کند.
گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، محمد‌‌حسین رحمتی رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش مشروحی از وضعیت اقتصاد کشور و تهدید و فرصت‌های لازم ارایه کرد و اظهار داشت: در شرایط حاضر تنها مسیر رشد اقتصادی کشور، ارتقای بهره‌وری است و تجدید نظر در تخصیص‌های بودجه هم گریز‌ناپذیر است. 
بر اساس این گزارش، در جلسه مذکور حمید محبوب خلجانی معاون بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و نظارت سامانه‌های بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارشی از اقدام‌های انجام شده در بخشنامه بودجه را ارایه کرد و گفت: بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور هفته آینده از سوی رییس‌جمهور ابلاغ می‌شود.
گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه تعدادی از معاونان و مدیران سازمان، دیدگاه‌های کارشناسی خود را ارایه کردند.