۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور؛

بودجه دو سالانه موجب تصمیم‌گیری بهتر برای آینده می‌شود/ برای اصلاح ساختار بودجه 4محور مشخص شد

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰
کد خبر: 366392
بودجه دو سالانه موجب تصمیم‌گیری بهتر برای آینده می‌شود/ برای اصلاح ساختار بودجه 4محور مشخص شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: افق پیش‌بینی را برای منابع و مصارف به صورت دوساله در نظر بگیریم تا با یک اطمینان بیشتر نسبت به آینده تصمیم‌گیری داشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگویی درباره جلسه غیرعلنی مجلس درباره اصلاح  ساختار بودجه‌ریزی کشور گفت: برای اصلاح ساختار بودجه چهار محور مشخص شد که عبارتند از درآمدهای پایدار که جایگزین نفت می‌شود؛ بخش هزینه‌هایی که از آن به عنوان هزینه‌های کارآمد یاد می‌کنیم؛ بخش ثبات‌سازی در اقتصاد برای توسعه و نهایتا اصلاح نهادی نظام بودجه‌ریزی کشور.

وی افزود: 9 بسته برای این امر تعریف شد که هر یک از این بسته‌ها نیز تعدادی برنامه دارد و در جلسه شورای عالی هماهنگی قوا به تصویب رسید و امروز در مجلس ارائه شد.

   رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد: مقرر شد برای چگونگی اجرای این محورها از طریق پروژه‌ها، برنامه‌ها و اقدامات پیشنهادی، توافقی فی‌مابین دولت و مجلس صورت گیرد.

نوبخت ، درباره ایده تدوین بودجه دو سالانه، گفت: برای پایداری بودجه و تصمیمات، مقرر شد افق پیش‌بینی را برای منابع و مصارف به صورت دوساله در نظر بگیریم تا با یک اطمینان بیشتر نسبت به آینده تصمیم‌گیری داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان خاطرنشان کرد: این امر جزو ابلاغیه مقام معظم رهبری بود که بودجه دو ساله شود.

22