۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

هیچ اعتراضی از سوی مجلس درباره حقوق‌ها به دولت اعلام نشد/ مجلس اعتراضی نسبت به حقوق‌ها را به صورت مصوبه مطرح کند

۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 362571
هیچ اعتراضی از سوی مجلس درباره حقوق‌ها به دولت اعلام نشد/ مجلس اعتراضی نسبت به حقوق‌ها را به صورت مصوبه مطرح کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا کنون هیچ اعتراضی از سوی مجلس نسبت به حقوق‌ها در دولت اعلام نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، صبح چهارشنبه در جلسه هیأت دولت اظهار کرد: مجلس اگر اعتراضی نسبت به حقوق‌ها دارد باید به صورت مصوبه در دولت مطرح کند که تا کنون چیزی اعلام نکرده است.

نوبخت افزود: به جای اینکه برخی افراد نظرات شخصی خودشان را به عنوان یک نظر حاکم مجلس یا قوای دیگر که کار نظارتی می‌کنند، به جامعه منعکس کنند، این را همه مطلع باشند که این ایراد و اشکال بر آنچه که صورت گرفته که آیا نحوه اجرا در دولت ایراد دارد یا ماهیت و متن مصوبه، مطلع باشید. هیات تطبیق مصوبات آنچه که دولت به صورت مصوبه اعلام و تصویب کرده. دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی همه آن را تایید کردند به آنچه که در حال حاضر انجام می‌شود مُر مصوبه است.

وی تاکید کرد: گرچه پیشنهاد دولت در مجلس رأی نیاورد ما اشکالات کارشناسی را بیان کردیم و با همه این مسائل وقتی مصوبه تایید شد بلافاصله برای اینکه هر نوع شبهه مبنی بر اینکه دولت بخواهد برابر مصوبه مجلس مقاومت کند خیلی سریع توضیح دادیم که ما خودمان را موظف به اجرای قانون می‌دانیم.

نوبخت افزود: در ارتباط با آنچه که مجلس تصویب کرد بنا به تایید دستگاه‌های نظارتی، دولت به درستی عمل کرده است اما اگر آنچه که درست عمل کرده باعث رضایت نیست و باید کار دیگری صورت بگیرد و اگر قانون را مجلس محترم عوض کند، حتما ما آنچه را که مجلس به جمع‌بندی می‌رسد را اجرا می‌کنیم.

وی با عنوان اینکه گفته بشود منظور نمایندگان این بوده که حقوق‌های بالا افزایش بیشتری داشته باشند یا حقوق‌های پایین گفت: در هیچ کجای این مصوبه چنین چیزی نوشته نشده است.

نوبخت گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری هر نوع افزایش سالانه برای اینکه در پاداش بازنشستگی و آنچه که مربوط به حقوق بازنشستگی است، اثر داشته باشد، باید حتما به صورت ضریب اعمال شود و اینکه گفته شود به همه 400 هزار تومان افزایش حقوق بدهیم و نام ضریب برده نشد، اگر به همین ترتیب اجرا می‌شد و همکاری دولت نبود، اینگونه بود که یک سال 400 هزار تومان به کارکنان دولت پرداخت شده است که در پایه حقوقی آنها محاسبه نمی‌شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بندهای مصوبه ابلاغی از سوی مجلس افزود: برای اینکه کارکنان دولت بعد از پرداخت این 400 هزار تومان زیان نبینند بنا شد که این به صورت ضریب اعمال شود.

نوبخت در مورد بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر گفت: آنچه که در گذشته عمل شد این بود که از مابه‌التفاوت پتروشیمی آن بخش را به صورت بسته حمایتی به جامعه برگردانیم که این اتفاق افتاد اما امسال در قانون بودجه این مابه‌التفاوت تبصره 14 در خصوص یارانه‌ها منظور شد و به صورت یک بسته حمایتی مستقل نیز که البته دولت تا پایان امسال چهار بسته حمایتی برای هر فصل خواهد داد منتها به اقشار تعریف‌شده.

وی افزود: این طرح طبق سنوات گذشته ما به ازای کالا به حساب این اقشار پرداخت می‌شود.

نوبخت در واکنش به تحریم دفتر مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: همه صاحبنظران نوعی از تمسخر با این مسئله مواجه هستند.

وی افزود: از اینکه تحریم‌ها را در حد دفتر مقام معظم رهبری اعمال کرده‌اند نشان می‌دهد که چقدر غیرحرفه‌ای و غیرعقلانی با مسائل رفتار می‌کنند.

نوبخت با عنوان اینکه آنچه که از تحریم نقل و انتقالات ارزی انتقال نفت به وسیله کشتی و غیره بود، همه از قبل تحریم بود و مدتها از اجرای آن گذشته بود، گفت: آنها چون می‌بینند که این تحریم‌ها هیچ اثری جز ایجاد زحمت برای ملت عزیزمان ندارد، آنها فکر می‌کنند که تکرار بعضی از کارها و تحریم‌های قبلی، با درشتی صحبت کردن می‌توانند کاری کنند اما قطعا هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ما امروز در جلسه هیات دولت همه وقت‌مان صرف این بود که اندک وابستگی به بودجه نفت را بتوانیم به نوعی عمل کنیم که حتی اگر بتوانیم نفت هم بفروشیم درآمد حاصل از آن را مستقیم وارد بودجه نکنیم. این برنامه بسیار جدی تهیه شده و از همین امسال اجرای آن را آغاز خواهیم کرد