۰ نفر

در مراسم تودیع رؤسای سازمان امور مالیاتی؛

تحقق ۱۰۹هزارمیلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال۹۷/ نباید مودیان خوش حساب را شکنجه کنیم

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱
کد خبر: 358315
تحقق ۱۰۹هزارمیلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال۹۷/ نباید مودیان خوش حساب را شکنجه کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سال گذشته شاهد تحقق ۱۰۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی به صورت نقدی و ۱۰۹ هزار میلیارد تومان به صورت تهاتر بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند در مراسم تودیع رییس کل سازمام امور مالیاتی با بیان اینکه نباید بودجه دولت متکی بر نفت خام و درآمدهای حاصل از صدور نفت خام باشد، افزود: امیدوارم در این دوره بودجه مبتنی بر نفت را به بودجه مبتنی بر مالیات و درآمدهای سالم و پاک تبدیل بکنیم.

دژپسند تاکید کرد: هیچ کس انتظار این را نداشت که درآمدهای مالیاتی بیش از ۱۰۵هزارتا بودیم ۱۰۷ هزارتا نقدی و ۱۰۹هزارمیلیارد تومان با تهاتر انجام شد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه حداکثر کردن درامدهای مالیاتی به هر قیمتی در اولویت ما نیست، گفت: ملاک ما دریافت مالیات های به حقه است و به هیچ وجه نباید مودیان خوش حساب را شکنجه کنیم.

مالیات الکترونیک تا پایان دولت دوازدهم عملیاتی می‌شود

وی درخصوص هوشمندسازی نظام مالیاتی اظهار کرد: هومشند سازی تنها حذف کاغذ نیست بلکه باید روابط فرد به فرد را به حداقل برسانیم که در این راه صندوق‌های مکانیزه و ماده 169مکرر بسیار می‌تواند به ما کمک کند.

دژپسند ادامه داد: ما قراری که گذاشتیم این است که مالیات الکترونیک را تا پایان دولت دوازدهم کاملا عملیاتی کنیم تا در نهایت به هوشمند سازی آن برسیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه اگر نفت را به مسیر فراوری و زنجیره ارزش ببریم پایه مالیاتی افزایش می یابد، افزود:مقام معظم رهبری و رییس جمهور بارها و بارها حمایت خود از افزایش درامدهای مالیاتی اعلام کردند.

کدام خریداران سکه باید مالیات بدهند؟

دژپسند در خصوص دریافت مالیات بر خرید و فروش سکه گفت: بخشی از خریداران سکه‌های پیش فروش که ما فکر می‌کنیم قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شده اند. این افراد  بخش قابل توجهی از خریداران را شامل می شود.

وی ادامه داد: ما اجازه قانونی داریم که از فعالیت‌های سوداگرانه در بحث سکه ها مالیات دریافت کنیم. کار اجرایی وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش شده آغاز شده و زمان پایان آن نیز بستگی به همکاری مودیان مالیاتی خواهد داشت.

گلایه دژپسند از بداخلاقی‌هایی که مانع انتخاب پناهی برای ریاست سازمان امور مالیاتی شد

وی با بیان اینکه عدم تایید پناهی برای ریاست سازمان امور مالیاتی بهت آور بود، گفت: من برای ریاست این سازمان، آقای پناهی (سرپرست وقت سازمان امور مالیاتی) را معرفی کردم اما به واسطه بداخلاقی‌هایی که صورت گرفت، با ریاست وی در سازمان مالیاتی موافقت نشد. متأسفانه بعضی یاد گرفته‌اند که از طریق تخریب دیگران، برای خود پله بسازند.

وی ادامه داد:  این اتفاق باعث شد از دکتر نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه -درخواست کنیم و ایشان آقای پارسا - رئیس مرکز آمار - را معرفی کرد که اقتصاد را در دانشگاه‌های معتبر خوانده و تمام مراتب اداری را فهمیده و طی کرده است.