۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به وضعیت پرتفوی تاپیکو در مردادماه / جهش ۲۵هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی ارزش بازاری تاپیکو

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبر: 556038
نگاهی به وضعیت پرتفوی تاپیکو در مردادماه / جهش ۲۵هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی ارزش بازاری تاپیکو

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در مرداد ماه ۱۴۰۰ به حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان رسید. همچنین سهم صنعت محصولات شیمیایی در پرتفوی تاپیکو به ۶۰.۳درصد رسید. با این وجود تاپیکو طی مرداد ماه، در زمینه خرید و فروش سهام فعالیتی نداشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در مرداد ماه ۱۴۰۰، به طور خالص بیش از ۲۵هزار و ۵۱۵میلیارد تومان به ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، افزوده شد. با این رشد، ارزش بازاری تاپیکو در پایان مرداد ماه به حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان رسید.

صنعت محصولات شیمیایی با ۶۰.۳درصد بیشترین سهم از پرتفوی تاپیکو را به خود اختصاص داده است. گروه استخراج کانه‌های فلزی با ۱۳.۸درصد و استخراج نفت وگاز با ۱۱درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین قرار دارند.

گفتنی است سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اختصاص دادن ۲۰.۴درصد از پرتفوی تاپیکو در این زمینه پیشتاز است. پس از آن سهام پتروشیمی مارون با ۱۶.۹درصد، پتروشیمی فن آوران با ۱۲.۲درصد، پتروشیمی نوری با ۱۰.۲درصد و پتروشیمی جم با ۷.۴درصد در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

در مرداد ماه ارزش بازاری این سهام‌های پتروشیمی متعلق تاپیکو در مجموع بیش از ۲۴هزار میلیارد تومان افزایش یافت. لازم به ذکر است عمده این رشد مربوط به نمادهای مارون، فارس و شفن بود. بعد از این صنعت، گروه‌های پالایشی با رشد ۷۸۰میلیارد تومانی و استخراج کانه‌های فلزی با رشد ۳۱۰میلیارد تومانی، در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در انتها باید خاطرنشان کرد که تاپیکو طی مرداد ماه، در زمینه خرید و فروش سهام فعالیتی نداشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

تاپیکو