۰ نفر

در صورت موافقت شورای عالی بورس محقق می‌شود؛

حذف محدودیت خرید شرکت‌های کارگزاری‌ها و پرسنل آن‌ها

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۵۹
کد خبر: 520621
حذف محدودیت خرید شرکت‌های کارگزاری‌ها و پرسنل آن‌ها

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه امشب خود به بررسی و اصلاح ماده۳۱ آیین‌نامه معاملات در شرکت بورس اوراق بهادار تهران پرداخت که به صورت پیشنهاد به شورای عالی بورس جهت تصویب ارجاع خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، از سال ۸۵ و بر اساس ماده ۳۱ آیین نامه معاملات بورس تهران ، شرکت های کارگزاری، مدیران و پرسنل آن محدودیت  هایی در خرید سهام داشتند به طوری که شرکت های کارگزاری به اندازه سرمایه ثبت و پرداخت شده یا ۷۰ درصد حقوق صاحبان سهام (هر کدام که کمتر باشد)، امکان خرید سهام به نام شرکت کارگزاری را داشتند. مدیران وافراد شاغل در بدنه کارگزاری نیز صرفا مجاز به خرید سهام  تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال هستند.
هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار امشب با بررسی این ماده، مصوب کرد که شرکت های کارگزاری فاقد مجوز کارگزار /معامله گری، بتوانند از طریق سایر شرکت های کارگزاری دیگر با رعایت دستورالعمل " کفایت سرمایه" برای خود اقدام به دادو ستد اوراق بهادار به نام خود کنند.
در عین حال، محدودیت های مقرر در خرید اوراق بهادار برای پرسنل کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها برداشته شد. البته اطلاعات کامل مدیران و افراد شاغل در شرکت های کارگزاری پس از دریافت در سامانه های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت  و با نظارت سازمان بورس، این افراد قادر خواهند بود به دادوستد اوراق بهادار به نام خود مبادرت کنند.
لازم به توضیح است این تصمیم در جلسه آتی شورای عالی بورس بررسی شده و در صورت موافقت، اجرایی خواهد شد.