۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اولین یارانه دولت رییسی پرداخت شد

۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۰
کد خبر: 552965
اولین یارانه دولت رییسی پرداخت شد

شب گذشته، اولین یارانه دولت رییسی به حساب سرپرست خانوارهای مشمول این یارانه پرداخت شد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ اولین یارانه دولت رییسی شب گذشته، 20مرداد ماه و راس ساعت24 به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز شد؛ این یارانه در واقع همان یارانه نقدی بود؛ یارانه‌ای که طی سال‌ها هیچ تغییری نداشته است.

یارانه نقدی همان یارانه 45هزار و 500تومانی است که از 10سال پیش پرداخت آن آغاز شده و تاکنون که 126ماه از اولین مرحله آن می‌گذرد، ادامه دارد؛ این یارانه بیستم هر ماه و راس ساعت24 به افراد مشمول پرداخت می‌شود که دیشب نیز 126مین مرحله از آن با اولین یارانه دولت رییسی همزمان شد.

تکلیف جاماندگان؛ نامشخص

هنوز افرادی وجود دارند که با وجود مشمول شرایط بودن یارانه نقدی و معیشتی دریافت نمی‌کنند؛ حدود دو ماه پیش اعلام شد که به زودی شرایط ثبت‌نام این افراد برای دریافت یارانه نقدی و معیشتی اعلام خواهد شد و جاماندگانی که شرایط لازم را داشته باشند، یارانه دریافت خواهند کرد؛ با این وجود هنوز تکلیف این افراد مشخص نشده و این خبر مسکوت باقی مانده است.

همچنین مبلغ یارانه مورد اعتراض بسیاری از شهروندان است و شهروندان معتقدند با وجود افزایش چند برابری تورم، مبلغ یارانه هیچ تغییری نداشته؛ در این خصوص نیز باید دید دولت سیزدهم چه برنامه‌ای برای یارانه‌ها خواهد داشت.