۰ نفر

بهترین فیلم های اکشن جهان

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۳
کد خبر: 830351
بهترین فیلم های اکشن جهان

گرچه آثار اکشن به طور عمومی در فهرست فیلم‌های پرفروش سال قرار می‌گیرند، اما یافتن اکشن‌هایی که توسط منتقدان پسندیده شده‌اند، کار آسانی نیست؛ در واقع، بسیاری از اکشن‌ها به عنوان ضعیف‌ترین فیلم‌های سال از دید منتقدان شناخته می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اکشن‌ها با بودجه‌های عظیم و با حضور ستارگان برجسته، به عنوان آثاری پرریسکی شناخته می‌شوند که در صورت موفقیت، پاداش‌های بزرگی را برای تولیدکنندگانشان به همراه دارند. ژانر اکشن از طبیعت خود با اقبال گسترده مخاطبان همراه بوده است؛ با این حال، یک فیلم اکشن با بودجه بالا می‌تواند موفقیت و درخشش بزرگی را به دنبال داشته باشد، در حالی که یک فیلم اکشن ناموفق ممکن است ناامیدی بزرگی را در بین علاقمندان سینما به وجود آورد.

ماموریت: غیرممکن (Mission: Impossible)

فیلم اصلی "ماموریت: غیرممکن" به کارگردانی برایان دی پالما، یک شاهکار پارانوئیدی است که به نظر می‌رسد تنها به عنوان یک مجموعه با فنی چشم‌گیر شناخته می‌شود و به طور اساسی الگوی یک فرنچایز را تکرار می‌کند. فیلم‌های "ماموریت: غیرممکن" به راحتی این کار را بهتر از هر فیلم دیگری انجام می‌دهند.

احتمالاً فیلم‌های اکشن دیگری وجود دارند که از نظر فرهنگی مهم یا هوشمندانه‌تر باشند، اما به نظر می‌رسد هر فیلم "ماموریت: غیرممکن" از نظر بدلکاری‌های مرگبار، شخصیت‌های جذاب، فیلمبرداری استادانه و سناریوهای عالی، در رتبه اول قرار دارد. حتی اگر فرنچایز کلی را نادیده بگیریم و فقط به اولین فیلم دی پالما نگاه کنیم، "ماموریت: غیرممکن" احتمالاً بهترین فیلم اکشن تمام دوران است.

تغییر چهره (Face/Off)

بهترین فیلم های اکشن جهان

فیلم "تغییر چهره" ممکن است توسط منتقدان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تحسین نشده باشد و ممکن است فرانچایز بزرگی را راه‌اندازی نکرده باشد. حتی ممکن است به صورت بسیار مضحکی مورد ارزیابی قرار بگیرد. با این حال، در این فیلم انگلیسی، عنصری قابل احترام و دوست‌داشتنی از استاد اکشن، جان وو، وجود دارد.

"تغییر چهره" دو بازی برجسته از نیکلاس کیج و جان تراولتا را به تصویر می‌کشد که به معنای واقعی کلمه تغییر چهره می‌دهند. با دیالوگ‌های خنده‌دار، استفاده مداوم از استعاره‌های بصری و صحنه‌های شگفت‌انگیز، "تغییر چهره" یک فیلم بسیار سرگرم‌کننده است که به نظر می‌رسد با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

جان‌سخت (Die Hard)

فیلم "جان‌سخت" به طرزی منحصر به فرد ژانر اکشن را از بسیاری جهات تغییر داده است. از کمک به ایده‌های تکراری در فیلم‌های اکشن که در یک مکان واحد رخ می‌دهند، تا تجلیل از یک قهرمان که به طور مرتبط‌تری بازی می‌کند نسبت به ستارگانی مانند استالونه یا شوارتزنگر، و ترکیب شوخ‌طبعی و شخصیت‌پردازی، این فیلم بر تصورات قدیمی از فیلم‌های اکشن تأثیرگذار است.

"جان‌سخت" با بازی فوق‌العاده و در عین حال عجیب بروس ویلیس در نقش مردی که تلاش می‌کند از یک گروگان‌گیری نجات پیدا کند و زندگی خود را به ترتیب بیاورد، برای برخی از مخاطبان یک کلاسیک ساده و برای دیگران یک شاهکار اکشن تلقی می‌شود.

مکس دیوانه؛ جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

اکنون که مورد بحث فرانچایزها قرار گرفته است، یک نکته دیگر در این فهرست قابل چشم‌پوشی است. علیرغم ظاهراً "مکس دیوانه" یک مجموعه از فیلم‌های پسا آخرالزمانی است، این فیلم‌ها شامل عناصر علمی-تخیلی معمولی نمی‌شوند و اغلب تمرکز آنها بر روی سکانس‌های تعقیب و گریز بی‌امان و نبردهای حماسی است.

زمانی که مل گیبسون به عنوان کارگردان فیلم‌ها مشغول به کار بود، لحظات اکشن بسیار خوبی را به نمایش می‌گذاشت، اما بدون شک آخرین قسمت، "مکس دیوانه: جاده خشم"، عنوان برتر را به خود اختصاص داده است. این فیلم که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تمام دوران شناخته می‌شود، با طراحی فوق‌العاده تخیلی و سرگرم‌کننده، شبیه تماشای یک مسابقه باورنکردنی است که هرگز کسل کننده نمی‌شود و از انرژی نمی‌کاهد.

مجموعه فیلم‌های جیمز باند (James Bond)

بهترین فیلم های اکشن جهان

انتخاب مجموعه فیلم‌های "جیمز باند" برای این فهرست ممکن است کمی پیچیده باشد. اولاً، به این دلیل که گنجاندن یک فرانچایز کامل در این فهرست تقلب به حساب می‌آید (و مشخص است که تمامی فیلم‌های جیمز باند نمی‌توانند در بین ده فیلم برتر اکشن ساخته شده تاکنون قرار بگیرند، شاید با استثنای "اسکایفال")، و همچنین به این دلیل که فیلم‌های جیمز باند حداقل تا حضور پیرس بروسنان کاملاً اکشن نیستند.

اما با این حال، صحنه‌های اکشن شگفت‌انگیز بسیاری در این فرانچایز وجود دارد که می‌توانند جایگاهی در بین بهترین فیلم‌های اکشن تمام دوران را تضمین کنند. این جاسوس مشهور در فیلم‌ها تجربه‌هایی از بهترین سکانس‌های اکشن آمریکایی را ارائه کرده است، بنابراین حضور او در این فهرست مستحق است.

جان ویک (John Wick)

"جان ویک" واقعاً تغییری در چشم‌انداز اکشن به وجود آورد و در مقایسه با فیلم‌های اکشن جدی و خشک دهه 2000، ایده‌های جالب و نوآورانه‌ای را پیشنهاد می‌کند. بله، این فیلم، مانند بسیاری از فیلم‌های اکشن پس از سال 2008، روی الگوی "مرد تحت تعقیب در برابر جهان" مبتنی است، با این تفاوت که به جای دختری گمشده، با یک مرد مواجه می‌شویم که سگش را از دست داده است. با این حال، کیانو ریوز با بازی در این فیلم به طور قاطعانه نشان داد که چرا او به عنوان یکی از بزرگترین ستاره‌های اکشن سه دهه گذشته شناخته می‌شود.

سرعت (Speed)

در میان بسیاری از فیلم‌های هیجان‌انگیز که پس از "جان سخت" در ژانر اکشن ظاهر شدند، "سرعت" ممکن است بهترین باشد. فرمول تکراری زمان محدود و مکان کوچک و همچنین حضور کیانو ریوز و ساندرا بولاک، در اینجا به طرز هیجان‌انگیزی به کمال می‌رسد. دنیس هاپر در یکی از بهترین نقش‌هایش در این فیلم ظاهر می‌شود و موسیقی مناسب با اتوبوسی با سرعت بالا که هر لحظه با کاهش سرعت، احتمال انفجار را افزایش می‌دهد، "سرعت" را به یک فیلم به‌یادماندنی تبدیل می‌کند.

مخمصه (Heat)

یکی از اتفاقات ناخوشایند در صنعت سینما این است که تا به حال فقط در چهار فیلم، آل پاچینو و رابرت دنیرو را در کنار هم دیده‌ایم. اما خوشبختانه، دومین همکاری سینمایی آن‌ها در فیلم کلاسیک "مخمصه" به کارگردانی مایکل مان، در سال 1995 اتفاق افتاد.

در این داستان، که می‌توان آن را به عنوان یک ماجرای مهیج و پر از اکشن توصیف کرد، پاچینو در نقش ستوان وینسنت هانا، یک افسر عالی‌رتبه لس‌آنجلس ظاهر می‌شود که به دنبال تبهکار بدنام و حرفه‌ای به نام نیل مک‌کاولی می‌گردد. در این بازی متعاقب موش و گربه بین آنها، که بیشتر شبیه به یک بازی شطرنج تا یک شکار بی‌معنایی در سبک تام و جری است، هانا به طور روشمند هر حرکت حریف خود را پیش‌بینی می‌کند تا بتواند او را به دام بیاندازد.

لئون حرفه‌ای (Leon the Professional)

ناتالی پورتمن در سن ۱۳ سالگی، در اولین فیلم بلند خود به نام "لئون حرفه‌ای"، نقش یک دختر یتیم به نام ماتیلدا را بازی کرد. "لئون" یک فیلم کلاسیک در سبک اکشن است که ژان رنو و ناتالی پورتمن را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. این فیلم یکی از بهترین و معروف‌ترین نمونه‌های رابطه پدر و دختر در سینما است.

در داستان فیلم، هنگامی که تمام خانواده ماتیلدا توسط یک افسر فاسد به نام نورمن استنزفیلد (با بازی استثنایی گری اولدمن) کشته می‌شوند، لئون با اعتماد به نفس دخترک را در خانه‌اش می‌پذیرد و به او در انتقام گرفتن کمک می‌کند.

ربوده‌شده (Taken)

در سال 2008، همه از قبل می‌دانستند که لیام نیسون یک بازیگر برجسته است، اما هیچ کس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که او به چه اندازه می‌تواند به یک ستاره اکشن عالی تبدیل شود. نیسون در سن 56 سالگی نقش برایان میلز، مامور بازنشسته سیا را به عهده گرفت و در اولین اکران موفق فیلم "ربوده شده"، همه را از حیرت به ستوه آورد. این فیلم که به کارگردانی پیر مورل است، یکی از تریلرهایی است که تا به حال ساخته شده و جذابیت بالایی دارد. فیلمی که درها را برای بازیگران سالخورده سینما باز کرد و به آنها فرصتی برای ماندگاری در صنعت فیلم اکشن داد.

در داستان این فیلم، میلز پدری بسیار محافظه‌کار برای دختر 17 ساله‌اش است. پس از فشارهای زیادی از سوی همسر سابقش، او به دخترش اجازه می‌دهد تا به تنهایی به پاریس سفر کند. اما بلافاصله بعد از فرود در پاریس، دخترش ربوده می‌شود. میلز تصمیم می‌گیرد به انتقام برسد و با استفاده از مجموعه مهارت‌های خاص و نگرش خارق‌العاده خود، با ردیابی قاچاقچیان بی‌رحم و کشتن آنها، ماموریتی بسیار خطرناک را انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha