۰ نفر

اقدام عجیب تامین اجتماعی / حقوق بازنشستگان کم شد!

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۷
کد خبر: 829817
اقدام عجیب تامین اجتماعی / حقوق بازنشستگان کم شد!

سازمان تامین اجتماعی در اقدامی عجیب مبلغ یک میلیون تومان را از حساب برخی از بازنشستگان این سازمان کسر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سازمان تامین اجتماعی روز گذشته پرداخت حقوق بازنشستگان این سازمان را بر اساس حروف الفبا آغاز کرد که در ادامه برخی از بازنشستگان نسبت به عدم پرداخت کامل حقوق خود از سوی سازمان تامین اجتماعی اعتراضاتی را داشتند. این در حالی بود که سازمان تامین اجتماعی مبلغ یک میلیون تومان را از حقوق اسفندماه برخی از بازنشستگان کسر کرده بود و همین امر موجب گلایه و اعتراض بازنشستگان شده بود.

در همین ارتباط در ساعات پایانی شب گذشته، محمد اسدی؛ رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در خصوص چرایی کسر حقوق برخی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: قرار بوده ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان این سازمان واگذار شود و گفته شده بود مستمری‌بگیرانی که به خرید این سهام تمایلی ندارند، می‌توانند با ارسال پیامک انصراف دهند.

وی تصریح کرد: ظاهرا در واریز حقوقِ برخی بازنشستگان مبلغی برای خریدِ سهام کسر شده و آن‌ها از دلیل این کسری اطلاعی نداشتند. حالا مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی دستور داده مبلغ کسر شده فوری به حساب بازنشستگان واریز شود.

اسدی گفت: همچنین قرار شده برای خرید سهام از بازنشستگان ثبت‌نام داوطلبانه انجام شود.

در ادامه نیز شب گذشته سازمان تامین اجتماعی طی اطلاعیه‌ای درخصوص چرایی کسر از حقوق اسفندماه بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد: پیرو کسورات انجام شده در واریز روز نخست حقوق برخی از بازنشستگان این سازمان (حروف الف) که با هدف سرمایه‌گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت‌ها، صورت پذیرفته، این سازمان ضمن حمایت از اقداماتی که در جهت منافع و صرف و صلاح بازنشستگان و ذی‌نفعان معزز تأمین اجتماعی است؛ بر ضرورت اطلاع‌رسانی قبلی، کامل و مبتنی بر حق انتخاب داوطلبانه این قشر عزیز از هرگونه طرح مرتبط با ایشان تأکید می‌کند.

لذا با دستور صادر شده توسط مدیرعامل سازمان و هماهنگی صورت گرفته با بانک‌های عامل و همچنین کانون‌ عالی بازنشستگان، کسورات انجام شده که بدون اطلاع‌رسانی مکفی صورت پذیرفته بود با قید فوریت به حساب تمام مستمری‌بگیران گروه الف بازگشته و هرگونه برداشت، تحت هر عنوان از حساب نیز تا زمان اطلاع‌رسانی کافی و شفاف و ثبت‌نام داوطلبانه بازنشستگان عزیز که متعاقباً از طریق کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اعلام می‌شود، متوقف شد.

بر اساس این اطلاعیه پیش از این رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از واگذاری ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان خبر داده و گفته بود مستمری‌بگیرانی که به خرید این سهام تمایلی ندارند، می‌توانند با ارسال عدد ۱۱ به شماره ۹۲۰۷۷۷۲۰۲۶  از خرید سهام انصراف دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    این مورد نمونه بارز مدیریت سلیقه ای و بی توجهی آشکار به قوانین است ، شکستن قوانین بانکی از سوی بانک در صدور مجوز برداشت غیر از صاحب حساب ، عدم توجه و احترام به خواسته افراد در خرید سهام ، عدم اطلاع رسانی مقدار و ارزش سهام و....به عبارتی قانون شکنی علنی و محرز و کاسه از آش داغ تر شدن و شاید فروش سهام زیانده به بازنشسته با ظاهر دلسوزی ، سومدیریت آشکار برخی در لوای سودرسانی به مردم و شاید به عده ای خاص