۰ نفر

سمنانی‌ها منتظر سامانه جدید بارشی باشند

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸
کد خبر: 827197
سمنانی‌ها منتظر سامانه جدید بارشی باشند

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بارش برف و باران امروز نیز در نقاط مختلف استان سمنان ادامه دارد اما از روز جمعه آرامش به جو استان باز می‌گردد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی که از اوایل هفته در استان سمنان استقرار یافته و سبب بارش‌های فراوانی نیز شده است امروز هم تأثیرات خود را به خصوص بر نیمه شمالی استان خواهد گذاشت.

برای امروز تداوم بارش‌ها به ویژه در نیمه شمالی استان سمنان پیش بینی شده است اما به تدریج از روزهای پنجشنبه و جمعه از میزان ابرها در اقصی نقاط استان کاسته می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، از بعدازظهر چهارشنبه سامانه جدید بارشی وارد استان سمنان می‌شود و تا اواخر هفته فعال است و در نتیجه امکان تداوم بارش‌ها در استان وجود دارد.

فعالیت سامانه کم فشار بارشی در روزهای اخیر سبب بروز بارش‌های بسیاری در شمال، شمال شرقی و به خصوص مهدیشهر و میامی شده است. در مقاطعی این بارش‌ها حتی به مسدود شدن راه‌ها نیز انجامید اما با تلاش راهداران تمام مسیرهای استان باز است.

برودت هوا همچنین سبب افت فشار گاز در استان سمنان هم شده است از امروز تا پایان هفته ادارات و مدارس یک ساعت دیرتر باز هستند. بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان برای امروز شش درجه بالای صفر و صفر است و برای امروز تداوم بارش‌ها در سمنان پیش بینی می‌شود.

روند کاهشی دمای هوا در شاهرود اما ادامه خواهد داشت. هم اکنون بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان سه درجه بالای صفر و چهار درجه زیر صفر اعلام شده و تا هفته آتی هم دمای هوا افزایش نخواهد یافت.

برای چهارشنبه و پنجشنبه در شهرستان دامغان هم افزایش ابر و بارش برف و باران پیش بینی شده است همچنین در روز جمعه شاهد وزش باد شدید خواهیم بود. بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان پنج درجه بالای صفر و و دو درجه زیر صفر اعلام شده است.

در گرمسار نیز فردا و پس فردا تداوم بارندگی‌ها را شاهد خواهیم بود. بیشینه و کمینه دمای هوای امروز گرمسار هفت و سه درجه بالای صفر است اما از فردا قدری هوا سردتر هم می‌شود.

در دیگر نقاط استان هم شاهد کاهش دمای هوا، افزایش ابر و بارش خواهیم بود این روند تا روز جمعه ادامه پیدا می‌کند از روز جمعه اما بارش‌ها متوقف می‌شود اما روند کاهشی دمای هوا در هفته آتی هم ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha