۰ نفر

سمنان خاکستری شد

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 808223
سمنان خاکستری شد

غبار و آلاینده آسمان استان سمنان را پوشانده و کیفیت هوا را به شدت کاهش داده است همین موضوع سبب شده تا سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ خود را فعال سازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در اکثر نقاط استان سمنان شاهد کاهش کیفیت هوا و رشد میزان آلاینده‌ها به خصوص در مناطق صنعتی هستیم همین امر سبب شده هواشناسی هشدار زرد رنگ خود را فعال سازد.

جو استان سمنان تقریباً پایدار است اما در اغلب نقاط به خصوص نواحی صنعتی، افزایش غلطت آلاینده‌ها و همچنین کاهش کیفیت هوا را از امروز چهارشنبه شاهد هستیم. افزایش غبار و آلاینده‌ها به خصوص در نواحی صنعتی سبب کاهش دید افقی نیز شده است.

آلایندگی شدید هوای استان سمنان به خصوص در نواحی غربی سبب وارونگی هوا شده در نتیجه تا ۴۸ ساعت آتی دمای هوا در غرب صنعتی، تغییر محسوسی نخواهد داشت. در این شرایط از بیماران قبلی، بانوان باردار، افراد دچار حساسیت و آسم تنفسی درخواست شده تا از خانه کمتر خارج شوند.

برای مرکز استان سمنان آسمان کمی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان ۲۳ و ۱۱ درجه بالای صفر گزارش می‌شود و به مرور بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده نیز خواهد شد.

در گرمسار هم غلظت آلاینده‌ها سبب کاهش دید افقی شده هرچند از میزان آن نسبت به روزهای قبل کاسته شده است. بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان غرب نشین صنعتی، ۲۴ و ۱۰ درجه بالای صفر اعلام می‌شود.

تنها نقطه تماماً ابری آسمان استان سمنان شهمیرزاد است کارشناسان هواشناسی احتمال می‌دهند که در این شهر نمونه گردشگری و ارتفاعات آن شاهد بارش رگبار باران نیز طی ۴۸ ساعت آتی باشیم هم اکنون دمای هوای شهمیرزاد ۱۰ درجه بالای صفر است.

دامغان آسمان نیمه ابری همراه با افزایش ابر و احتمال بارش به خصوص در ارتفاعات را شاهد است. دمای هوای مرکز شهرستان هم اکنون ۱۲ درجه بالای صفر اعلام شده و کم کم از میزان ابرها کاسته خواهد شد.

غلطت آلاینده‌ها در شهرستان‌های دامغان و شاهرود به مراتب نسبت به بخش‌های صنعتی استان کمتر است. شاهرود آسمان صاف تا قسمتی ابری دارد بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار ۱۹ و هفت درجه بالای صفر اعلام شده و کم کم از روز دوشنبه و سه شنبه هفته آتی شاهد بارش شدید برف و باران در شهرستان‌های شاهرود و دامغان خواهیم بود.

تا آن زمان اما اغلب نقاط استان سمنان با آلاینده‌ها و وارونگی هوا، آسمان ابری و نهایتاً قدری وزش باد و رگبار در ارتفاعات شمالی روبرو خواهند بود. استان سمنان اما خود را آماده می‌کند تا اواسط هفته آینده به سراغ جبهه بارشی برود.

مردم امیدوار هستند که این بارش‌ها کیفیت هوا را قدری ارتقا ببخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha