۰ نفر

هشدار به این استان / هوا سردتر می‌شود

۶ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبر: 821331
هشدار به این استان / هوا سردتر می‌شود

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که همزمان با بارش برف و باران در نقاط شمالی استان سمنان، هوای اغلب نقاط دیار قومس، رو به سردی می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که استان سمنان امروز میزبان سامانه کم فشار بارشی است سامانه‌ای که بامداد امروز و شامگاه شب قبل بارش‌هایی را در نقاط شمالی و ارتفاعات استان داشته است.

این بارش‌ها سبب شده تا دمای هوا نیز کاهش چشم گیری پیدا کند هم اکنون دمای هوای سمنان شش و شاهرود دو درجه بالای صفر است که پنج درجه نسبت به هفته قبل در چنین روز و موقعیتی سردتر است.

بارش برف و باران در شمالی استان سمنان همچنان ادامه نیز خواهد داشت اما از فردا کم کم از میزان ابرها در استان کاهش پیدا خواهد کرد. به مرور سامانه کم فشار بارشی دیگری به استان سمنان وارد خواهد شد و در اواخر هفته آتی مجدداً شاهد بارش برف و باران و برودت شدید هوا تا زیر صفر خواهیم بود.

از مردم درخواست شده تا در صورت وقوع بوران و برف به ارتفاعات استان سمنان سفر نکنند همچنین گروهی از گردشگران روزهای تعطیل عمدتاً به ارتفاعات استان سفر می‌کنند که این کار در زمان بارش‌ها می‌تواند مخاطره آمیز باشد. پلیس راه استان سمنان اعلام کرده که جلوی تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ را نیز خواهد گرفت و همراه داشتن لوازم مخصوص فصل سرما الزامی است.

آسمان سمنان ابری است و در ارتفاعات این شهرستان بارش برف را شاهد هستیم و همین امر باد سردی را نیز در سمنان سبب شده است. بیشینه و کمینه دمای مرکز استان ۱۱ و شش درجه بالای صفر است و فردا حتی دمای هوا سردتر هم می‌شود. برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته آتی نیز در سمنان بارش برف و برودت شدید دمای هوا پیش بینی شده است. در شاهرود نیز هوا سردتر از روزهای قبل است.

دماسنج‌ها عدد دو را نشان می‌دهند و برای فردا و پس فردا بارش برف و باران به خصوص در ارتفاعات این شهرستان پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز هشت و دو درجه بالای صفر اعلام شده است.

دامغانی‌ها هم صبح سرد ابری را آغاز کرده‌اند و باد سردی نیز می‌وزد و دلیل آن هم بارش برف در ارتفاعات شمالی این شهرستان است بیشینه و کمینه دمای هوای دیار صد دروازه برای امروز ۹ و سه درجه بالای صفر اعلام شده است. از فردا از میزان ابرها در شاهرود و دامغان کاسته خواهد شد اما اواخر هفته آتی مجدداً شاهد بارش برف و باران در این دو منطقه هستیم.

گرمساری‌ها هم بعد از مدت‌ها بارش را مشاهده کردند دمای این شهرستان هم کاهش شدید پیدا کرده و تداوم بارش برف و باران تا روز یکشنبه، پیش بینی هواشناسی برای این منطقه است.

از فردا همچنین بر میزان وزش باد در این شهرستان غرب نشین هم افزوده خواهد شد و این خبر خوبی برای مردمی است که روزهای متمادی از کاهش کیفیت هوا به دلیل آلایندگی صنعتی رنج می‌بردند. برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته آتی نیز در گرمسار بارش برف و باران و کاهش دمای هوا پیش بینی می‌شود.

در نهایت باید گفت بارش باران و برف در ارتفاعات استان سمنان سبب سردتر شدن شهرهای استان شده است همچنین شاهد تداوم بارش باران و برفی هستیم که از دیروز در مناطق شمالی و غربی استان باریده است. به تدریج از میزان ابرها در استان کاسته می‌شود اما در اواخر هفته آتی دوباره شاهد سامانه کم فشار بارشی در استان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha